وزیر فرهنگ: دولت مصمم به تحقق همه مصوبات سفرهای استانی است

دزفول- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفر اول هیات دولت به استان خوزستان گفت که در سفر دوم با بخشی از مصوبات سفر اول مواجه هستیم که دولت مصمم به اجرای همه آنها است. 

به گزارش ایرنا، «محمدمهدی اسماعیلی» روز پنجشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شوش در سرسرای همایش های فرمانداری این شهرستان افزود: مصوبات جدیدی در سفر دوم هیات دولت به خوزستان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به تازگی نشستی با معاون اول رییس جمهور برگزار شد که موارد متعددی در آن برای استان خوزستان به تصویب رسید.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: نمایندگان و مسوولان پرتلاشی در استان خوزستان حضور دارند که در حال رفع مشکلات هستند.
اسماعیلی با اشاره به نگاه ویژه دولت به ویژه شخص رییس جمهور به استان خوزستان افزود: آیت الله رییسی در یک سال و نیم گذشته هفت سفر به خوزستان انجام داده که به معنی اهتمام وی برای رفع مشکلات استان است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه شوش مهد تمدن و یادآور رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس است، گفت: این منطقه در ایام دفاع مقدس کربلای ایران نام گرفت.
وی تخصیص اعتبار برای برنامه‌های فرهنگی را یادآور شد و افزود: همه مسائل و مشکلات و نیازمندی‌های استان خوزستان در قالب گزارشی در نشست هیات دولت مطرح خواهند شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جمع شدن همه مواهب الهی در شهرستان شوش گفت: مساله هفت تپه در اولویت بود و رییس جمهور جلسه اختصاصی برای این موضوع برگزار کرد و با وجود پیچیدگی‌ها، مشکل این کارخانه برطرف شد.
وی افزود: تقریبا بخش‌های مختلف نظیر مسکن مهر، بیمارستان در حال ساخت ۲۰۶ تختخوابی و راه‌ها را بازدید کردیم و خود را مکلف به رفع مشکلات می‌دانیم.

اسماعیلی بیان کرد: در شهر شوش برخی مردم در باره مسائل امنیتی نگرانی‌هایی داشتند که به طور قطع باید رسیدگی شود.
وی با بیان اینکه ارتقای سیستم درمانی بهداشتی را دنبال می‌کنیم، افزود: رفع مشکلات کشاورزی و آب پیگیری می شود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین اظهار کرد: بحث منطقه ویژه اقتصادی شوش نیز پیگیری می‌شود تا این شهرستان از مواهب طبیعی و جغرافیایی بیشتر بهره مند شود.

زبان فرهنگ و هنر رساترین زبان است

اسماعیلی با اشاره به اهمیت نمادسازی دفاع مقدس برای آشنایی نسل جدید با افتخارات اظهار کرد: زبان فرهنگ و هنر رساترین زبان است.

وی تلاش‌های مردم خوزستان در مراسم اربعین حسینی را ستود و افزود: ما تسهیل گر امور مردم هستیم و افتخار می‌کنیم که مردم پای کار اربعین هستند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تلاش داریم گام‌های محکمی برای رفع مشکلات برداریم ضمن اینکه دولت و شخص رییس جمهور با همه وجود، پای صحنه آمده است.

اسماعیلی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و عملیات فتح المبین اظهار کرد: این توفیق حاصل شد که در کنار «دعبل خزاعی» شاعر بزرگ اهل بیت و حضرت «دانیال» توفیق خدمت به مردم شهرستان شوش را داشته باشیم.

وی با قدردانی از زحمات و پیگیری نماینده شوش و کرخه برای رفع مشکلات این شهرستان‌ها بیان کرد: امید است با بهره گیری از نکات مطرح شده از سوی مسوولان بتوانیم سفری پربار در ذهن مردم زحمتکش و انقلابی منطقه ماندگار کنیم.

اسماعیلی پس از نشست شورای اداری شوش به خانواده سرلشکر شهید حسن درویش از فرماندهان دفاع مقدس سرکشی و سپس از کارخانه کاغذ پارس دیدن کرد.

روسای ادارات شوش و کرخه نیز در این نشست ضمن بیان ظرفیت‌ها و دغدغه‌ها؛ مشکلات این شهرستان‌ها را در حوزه‌های مختلف به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان نماینده هیات دولت در سفر به شوش منتقل کردند.

آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه به همراه اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله رئیسی و هیات همراه صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه دزفول از سوی استاندار خوزستان و مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از نخبگان استان خوزستان و سران عشایر نیز برای استقبال از رئیس جمهور حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha