۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۵
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85094255
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رئیس جمهور پاکستان: اهتمام ایران به مسائل جهان اسلام تحسین برانگیز است

اسلام‌آباد- ایرنا - رئیس جمهور پاکستان با تاکید بر جایگاه مهم جمهوری اسلامی ایران در رسیدگی به مسائل جهان اسلام به ویژه فلسطین و مبارزه با اسلام هراسی، خواستار گسترش مناسبات اقتصادی و افزایش حجم مبادلات تجاری دو کشور همسایه شد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، «سید محمدعلی حسینی» در پایان ماموریت خود به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران، امروز در اسلام‌آباد با «عارف علوی» رئیس جمهوری پاکستان دیدار کرد.

کاخ ریاست جمهوری پاکستان با صدور بیانیه ای از این دیدار اعلام کرد: علوی خواستار افزایش همکاری های ایران و پاکستان در همه زمینه ها شد و اظهار داشت که تقویت مناسبات اقتصادی به ویژه بالا بردن حجم مبادلات تجاری به تامین منافع متقابل کمک می کند

رئیس جمهور پاکستان با قدردانی از تلاش های سفیر ایران برای کمک به تحکیم هرچه بیشتر مناسبات دو کشور برادر در طول مدت ماموریت به ویژه تقویت تعاملات اقتصادی، گفت: پاکستان برای روابط برادرانه خود با ایران بسیار ارزش قائل است چرا که هر دو کشور برادر دارای پیوندهای تاریخی و قرابت فرهنگی هستند و علاوه بر آن اشتراکات دیدگاهی در موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی دارند.

وی با قدردانی از حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران از مواضع پاکستان، افزود که تقویت همکاری های ضدتروریسم دو کشور برای از بین بردن این چالش در منطقه اجتناب ناپذیر است.

رئیس جمهوری پاکستان با تمجید از اهتمام ایران به قضایای اسلامی به ویژه فلسطین، مبارزه با اسلام هراسی، خرسندی خود را نسبت به ازسرگیری روابط ایران و عربستان ابراز داشت و این تحول را یک ابتکار مهم دانست که موجب صلح و ثبات در خاورمیانه می شود.

کاخ ریاست جمهوری پاکستان در بیانیه خود به نقل از اظهارات سفیر ایران اعلام کرد: حسینی بر لزوم گسترش همکاری های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی میان دو کشور تاکید کرد.

سفیر ایران با اشاره به ظرفیت های قوی ایران و پاکستان برای همکاری های اقتصادی، علوی را در جریان طرح های احداث ۶ بازارچه مشترک مرزی میان دو کشور و پروژه انتقال برق ایران به پاکستان در راستای بهبود زندگی ساکنان ایالت بلوچستان در این کشور قرار داد.

سفیر ایران همچنین روز گذشته در اسلام آباد در دیدار با «اسرار ترین» وزیر تولیدات دفاعی پاکستان حضور بخش های نظامی و دفاعی دو کشور در نمایشگاه های توانمندیهای نظامی یکدیگر را مورد تاکید قرار داد.

طرفین آمادگی متقابل در برگزاری دوره های مشترک آموزش تخصصی در بخشهای نظامی و دفاعی را اعلام کردند.

رئیس جمهور پاکستان: اهتمام ایران به مسائل جهان اسلام تحسین برانگیز است

آنان سطح همکاری های ایران و پاکستان در زمینه های مختلف منافع مشترک، افزایش امنیت مرزها، مقابله با تروریسم و تضمین ارتباط اقتصادی منطقه ای را رضایت بخش عنوان کردند.

سید محمدعلی حسینی اواسط آذرماه ۱۳۹۸ ماموریت خود را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان آغاز کرد. «رضا امیری مقدم» دیگر دیپلمات ایران جایگزین حسینی در اسلام‌آباد شده است.

سید محمدعلی حسینی اواسط آذرماه ۱۳۹۸ ماموریت خود را به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در پاکستان آغاز کرد. «رضا امیری مقدم» دیگر دیپلمات ایران جایگزین حسینی در اسلام‌آباد شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha