۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۲۱
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85094275
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۸ درصد قراردادهای کارگری، موقت است

زنجان – ایرنا - عضو مجمع عالی نمایندگان کارگری کشور گفت: ۹۸ درصد قراردادهای کارگری به صورت موقت است و این مساله امنیت شغلی و انگیزه کارگران را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسن ندرلو روز پنجشنبه در دیدار منتخبان جامعه کارگری استان با حجت الاسلام علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان، افزود: کارگران به عنوان قشر شریف و نجیب کشور در همه عرصه ها خدمت رسانی می کنند به گونه ای که در شرایط شیوع کرونا هیچ واحد تولیدی تعطیل نشد و کارگران در خطوط تولید پای کار بودند.

وی بر ضرورت توجه به موضوع قراردادهای کارگری تاکید کرد و گفت: کارگران ستون رونق تولید در کشور هستند و بهبود وضعیت قراردادهای کارگری موجب افزایش راندمان و کیفیت تولید می شود.

رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان زنجان با بیان اینکه متاسفانه آنچنان که باید به جامعه کارگری بها داده نمی شود، گفت: رویه غلط دست اندازی به صندوق تامین اجتماعی را همواره شاهد بوده ایم در حالیکه این صندوق از آن کارگران و حق الناس است.

وی با بیان اینکه در جامعه کارفرمایی و کارگری، متاسفانه تعداد اندکی کارفرمانما و کارگرنما هم داریم، گفت: کارفرمانمایان به ظاهر حقوق مناسبی به کارگران می دهند ولی پس از واریز حقوق و ثبت آن در اسناد از کارگران می خواهند که مقداری از پول را به کارفرما برگردانند.

ندرلو افزود: یک عده کارگرنما نیز هستند که عنوان کارگری را برای خودشان نردبان کرده اند در حالی که این عده نسبتی با جامعه شریف کارگری ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha