۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۳
کد خبر: 85094325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طـراحی پـرتـره شهید «جانی‌بت اوشانا» در فرهنگسرای منتظر 

تهران- ایرنا- همزمان با وداع با پیکر مطهر شهید «جانی بت اوشانا» در محل نماز جمعه تهران، پرتره این شهید ارمنی تازه تفحص شده در فرهنگسرای منتظر طراحی می‌شود.

به گزارش ایرنا روابط‌عمومی فرهنگ‌سرای سرو اعلام کرد: روز جمعه هشتم اردیبهشت ماه هم‌زمان با وداع پیکر مطهر جانی بت اوشانا، شهید ارمنی تازه تفحص شده، میزبان نمازگزاران عزیز و خانواده‌های آنان هستیم. این برنامه با همکاری سازمان مهندسی ارتش و نیروی زمینی ارتش در دو بخش برادران و خواهران نمازگزار همراه با برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری ویژه کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در دانشگاه تهران محل نماز جمعه تهران برگزار می‌شود.

در این فرهنگ‌سرا غرفه‌ها و ایستگاه‌های متنوع و ویژه‌ای از جمله: قرآن بخوانید هدیه بگیرید و هم عهدی با شهدا(ختم قرآن به نیت شهید)، طـراحی پـرتـره شهید جانی بت اوشانـا بر پا می‌شود.

به گزارش ایرنا، شهید جانی‌بت اوشانا از شهدای اقلیت‌های مذهبی ایرانی است که ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر در شرق دجله در دوران دفاع مقدس، جان خود را فدای حفظ تمامیت ارضی کشور کرد و به‌ شهادت رسید.

پیکر او پس از شهادت در منطقه جنگی برجای ماند و این شهید مفقودالاثر شد. در نهایت پس از گذشت ۳۹ سال از طریق DNA پیکر مطهر شهید آشوری شناسایی و خبر کشف آن به بازماندگان وی اعلام شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha