معاون وزیر بهداشت : ۸۵ درصد ناباروری در مراکز سطح ۲ قابل درمان است

آبادان - ایرنا - معاون درمان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به فعالیت ۳۰مرکز سطح ۲ درمان ناباروری در سطح کشور اشاره کرد و گفت: براساس نتایج پزشکی حدود ۸۵ درصد موارد ناباروری در مراکز سطح ۲ قابل درمان هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا د کتر سعید کریمی روز پنجشنبه در حاشیه افتتاح مرکز درمان ناباروی نجوای بیمارستان طالقانی آبادان گفت:بر اساس قانون جوانی جمعیت ،‌هر دانشگاه علوم پزشکی باید یک مرکز سطح ۲ درمان ناباروی داشته باشد و هم اکنون ۱۰۳ مرکز ناباروری سطح سه فعال است.

وی رویکرد وزارت بهداشت را توسعه عدالت و تعالی در بخش های بهداشت و درمان عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی آبادان بدلیل توسعه تخت بیمارستانی و امکانات و تجیهزات پزشکی ،‌ شاخص و پیشرو است ضمن اینکه نگاه ویژه به آبادان داریم.

کریمی همچنین به افتتاح بخش بیماران خارجی (IPD) بیمارستان آیت‌اله طالقانی آبادان اشاره کرد و گفت: این شهرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی و به جهت استعداد و توانمندی بالایی که در حوزه بهداشت و درمان دارد، می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی را برای جذب توریسم سلامت ایجاد نماید که دانشگاه علوم پزشکی آبادان روی این موضوع تمرکز دارد و وزارت بهداشت نیز از این مهم حمایت می‌کند.

معاون درمان وزارت بهداشت اظهار کرد: در دور دوم سفرهای استانی ریاست محترم جمهور، به نمایندگی از دکتر عین‌الهی مقام عالی وزارت بهداشت، امروز این توفیق را داشتم که از پروژه‌های بهداشتی و درمانی جنوب غرب خوزستان بازدید نمایم.

۶۵۰ هزار نفر از خدمات ۳۰ مرکز شهری، ۱۸ مرکز روستایی، ۱۳۲ خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره‌مند هستند.

آیت الله رئیسی رییس جمهور همراه با اعضای هیات دولت صبح امروز در جریان سفر استانی خود از طریق فرودگاه دزفول وارد استان خوزستان شد.

این سفر ۲ روزه است و اعضای هیات دولت ضمن بررسی مشکلات استان خوزستان، چندین طرح را بهره برداری می‌کنند.

رییس جمهور و هیات همراه در این سفر بازدید از پروژه سیکل ترکیبی اندیمشک، دیدار با مردم این شهرستان، حضور در اهواز و دیدار با مردم در مصلای شهر، حضور در شادگان و دیدار با مردم ، بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دولت، حضور در شهر هویزه و افتتاح پالایشگاه گازی ، شرکت در جلسه شورای اداری و چند برنامه دیگر از جمله برنامه های سفر استانی رییس جمهور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha