معاون وزیر راه از نوسازی ۲۰۰ هزار خانه فرسوده در کشور خبر داد

دزفول-ایرنا- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: ۲۰۰ هزار واحد مسکونی فرسوده در کشور تا پایان امسال بهسازی و بازسازی می شود.

محمد آیینی روز پنج‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در شهرستان دزفول، افزود: نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده یکی از اهداف و برنامه های محوری ستاد بازآفرینی کشور است.

به گفته وی، سهم استان خوزستان از این میزان، بازسازی هفت هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی فرسوده و سهم شهرستان دزفول نیز ۵۰۰ واحد مسکونی است.

مدیر عامل ستاد بازآفرینی شهری اظهار کرد: برای اجرای این کار، طرح های تشویقی ویزه ای از سوی دولت و شهرداری ها ارایه شده که شامل تخفیف در هزینه صدور پروانه ساخت، اعطای تسهیلات بانکی و تشویق های تراکمی است.

آیینی گفت: در بخش خدمات نیز ستاد بازآفرینی حدود هزار و ۵۵۰ طرح در سطح کشور در دست اجراست که سالن چند منظوره ورزشی شهر دزفول نیز در این زمره قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: هزار و ۲۰۰ طرح از ابتدای اقدام مشترک تاکنون به بهره برداری رسیده و قصد داریم ۳۰۰ طرح دیگر نیز تا پایان سال افتتاح شود.

سالن چند منظوره ورزشی فتح المبین کوی مدرس دزفول امروز و در جریان سفر استانی رییس جمهور به خوزستان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور صبح پنجشنبه همراه با اعضای هیات دولت از طریق فرودگاه دزفول وارد خوزستان شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات همراه صبح پنجشنبه در بدو ورود به فرودگاه دزفول از سوی استاندار خوزستان و جمعی از مسئولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

تعدادی از نخبگان استان خوزستان و سران عشایر برای استقبال از رئیس جمهور حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha