آمار دقیقی از جامعه کارگری خراسان رضوی در دست نیست

مشهد-ایرنا- مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: آمار جامعه کارگری فقط به کارگران بیمه شده تعلق دارد و با توجه به وجود واحدهای کارگری فاقد مجوز در استان، آمار رسمی از جمعیت کارگران استان در دست نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد امین بابایی روز پنجشنبه در حاشیه یادواره سردار شهید «عبدالحسین برونسی» و شهدای کارگر خراسان رضوی و سی و چهارمین جشنواره امتنان از کارگران گروه کار و واحدهای نمونه استان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در سطح استان یک میلیون کارگر بیمه شده سازمان تامین اجتماعی وجود دارد که در بیش از ۹۰ هزار کارگاه و کارخانه دارای مجوز مشغول به کار هستند.

وی بیان کرد: در کنار آن به ازای هر کارگاه تولیدی، یک تا ۲ واحد صنفی غیرمجوز در استان خراسان رضوی وجود دارد که کارگران زیادی در آنها مشغول به فعالیت هستند، لذا آمار رسمی از تعداد کارگرانی که در این واحدها فعالیت دارند، در دست نیست.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی به اهمیت نقش کارگران در افزایش بهره وری و تولید اشاره و بیان کرد: اصلی ترین نقش در حوزه تولید متعلق به کارگران است، لذا هر چه بهره وری نیروی کار افزایش می یابد منجر به رشد تولید می شود.

بابایی به مشکل کمبود مسکن برای کارگران اشاره و بیان کرد: از واحدهای تولیدی در خراسان رضوی خواسته شده است که فهرست کارگران فاقد مسکن خود را اعلام کنند تا آنان را در قالب ماده ۱۴۹ قانون کار در تعاونی مسکن کارگری عضو کرده و خانه دار شدن آنان را در طرح نهضت ملی مسکن دنبال کنیم.

رییس کانون انجمن های صنفی کارفرمایی صنایع خراسان رضوی نیز در این نشست کمبود کارگر برای اغلب واحدهای تولیدی را یک مشکل جدی دانست.

عبدالله یزدانبخش افزود: زمانی که ۶ میلیون شغل به سمت کار غیرمولدی مانند رانندگی در اسنپ می روند و در این گونه مشاغل غیرمولد کار می کنند؛ آینده بخش تولید با کاهش نیروی انسانی آن چه خواهد شد!

یادواره سردار شهید «عبدالحسین برونسی» و شهدای کارگر خراسان رضوی و سی و چهارمین جشنواره امتنان از کارگران روز پنجشنبه در مشهد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha