عدم توجه رانندگان به جلو نقش ۴۶ درصدی در وقوع تصادفات خراسان رضوی دارد

مشهد-ایرنا- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده، ۴۶ درصد از علت تصادفات رخ داده در جاده‌های این استان طی تعطیلات نوروزی به سبب عدم توجه رانندگان به جلو گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ علی اکبر غلامی روز پنجشنبه در شورای راهبری کاهش تصادفات خراسان رضوی ادامه داد: بر طبق طرح تعطیلات نوروزی که از ۲۵ اسفند پارسال تا ۱۵ فروردین ماه امسال آغاز شد، ۲۸ درصد تصادفات مربوط به عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه بوده است.

وی بیان کرد: عدم رعایت حق تقدم با ۱۸ درصد و تغییر مسیر ناگهانی با ۱۰ درصد در رتبه های بعدی علل تصادفات در خراسان رضوی قرار دارند.

کاهش جانباختگان تصادفات در نوروز امسال

رییس پلیس راه خراسان رضوی نیز گفت: پارسال در طرح نوروزی ۴۲ فوتی و ۵۱۰ جرحی بر اثر تصادفات در صحنه حادثه ثبت شد و طبق آمار پزشکی قانونی طی این مدت۵۸ نفر به علت تصادف فوت کردند.

سرهنگ حسین میش مست بیان کرد: طبق آمار پزشکی قانونی تعداد جان باختگان تصادفات خراسان رضوی در نوروز امسال ۵۰ نفر گزارش شده است که ۱۹ نفر در صحنه تصادف، ۳۰ نفر در بیمارستان و یک نفره حین انتقال جان باخته‌اند.

وی بیان کرد: آمار جان باختگان بر اساس محورهای مشهد در محور غرب پارسال ۲۶ و امسال ۱۵ نفر، اطراف مشهد پارسال ۱۲ و امسال ۴ نفر، محور شرق پارسال ۲ نفر و امسال ۱۶ نفر و در محور جنوب و شمال پارسال ۹ نفر و امسال به ترتیب هشت و هفت نفر جان باختند.

رییس پلیس راه خراسان رضوی اظهار داشت: ۱۵ درصد زمان وقوع تصادفات در بازه زمانی ساعت ۱۶ تا ۱۸ رخ داده است و بازه های زمانی ۱۴ تا ۱۶ و ۱۲ تا ۱۴ در رتبه های بعدی هستند.

افزایش هشت درصدی تردد در جاده های خراسان رضوی

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی هم گفت: متوسط تردد روزانه در استان در طرح نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه پارسال هشت درصد افزایش داشته است.

جعفر شهامت ادامه داد: بیشترین میزان افزایش ورودی تردد از محور شرق با ۱۶ درصد و پس از آن در محور شمال با هفت درصد و در محور غرب با ۶ درصد بوده است، در محور جنوب نیز هفت درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: بیشترین میزان تردد خروجی نیز در محور شرق با ۳۳ درصد افزایش و پس از آن در محور غرب با ۱۴ درصد و محور شمال با ۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بوده است. در محور جنوب نیز پنج درصد کاهش خروجی ثبت شده است.

ایمنی و سلامت زائران اولویت اقدامات است

استاندار خراسان رضوی نیز در شورای راهبردی کاهش تصادفات استان گفت: ایمنی و حفظ سلامت زائران باید همیشه در اولویت کارها باشد، حتی وقوع یک حادثه هم زیاد است.

یعقوبعلی نظری افزود: جان و حیات و حفظ سلامت زائران از ارزش بالایی برخوردار است، برای رسیدن به این هدف الزامات و نیازمندیهای زیرساختی را باید فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه نعمت خدمت به مردم یک فرصت است؛ بیان کرد: وظیفه شکر خدمت به زائران را باید با خدمت بیشتر بجای آوریم.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد: موضوع مدیریت در کارها بویژه برای پیشگیری از حوادث اهمیت بسزایی دارد. مدیریت یعنی نظارت، کنترل، تذکر و هدایت به موقع و به لحظه انجام شود.

وی گفت: می‌توان اعمال مدیریت و حساسیت زایی به منظور کاهش حوادث را با استفاده از ظرفیتهای نوین ارتباطی به راننده و سرنشینان منتقل کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha