مشکلات خانواده شهدا فراتر از ضوابط دست و پاگیر اداری حل شود

کرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه با اشاره به برخی مشکلات خانواده های شهدا و ایثارگران مانند هزینه ازدواج، مسکن،بیکاری گفت: بسیاری از این مشکلات در چارچوب ضوابط اداری قابل حل نیست و باید به صورت میدانی رسیدگی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ آیت الله «مصطفی علما» عصر پنجشنبه در دیدار با سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور؛ افزود: هر کدام از ما اکنون در مقام و مسئولیتی قرار داریم به برکت خون شهدا و ایثارگران این خانواده ها است و اگر شهدا و جان فدایی آنها نبود الان انقلاب اسلامی وجود نداشت.

وی بیان داشت: فداکاری و رشادت شهدای مانند سردار شهید حاج قاسم است که دشمنان تا سال‌ها جرائت نگاه کج به کشور ما را ندارند، لذا این خانواده شهدا به گردن تک تک ما حق دارند و دیدار از آنها کوچک ترین کاری است که ما می توانیم انجام دهیم.

آیت الله علما در ادامه بیان داشت: در دیدار های که با برخی خانواده شهدا و ایثارگران استان کرمانشاه داشته‌ام، بسیاری از این خانواده ها از نظر مالی ضعیف هستند و نیاز به خدمت رسانی خارج از چارچوب اداری دارند، بسیاری از جوانان آنها بیکارند، برخی با مشکل مسکن روبرو هستند و جوان برخی خانواده ها توان تشکیل خانواده ندارد، بنابراین نیاز است فراتر چارچوب اداری به وضعیت آنها رسیدگی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه در رسیدگی به امور خانواده شهدا و ایثارگران بر انجام کارهای اساسی تاکید کرد، گفت: وقتی کسی به حاج قاسم برای حل مشکلش مراجعه می کرد، مسئله او را فی المجلس و عملی رسیدگی می کرد و تا اینکه مشکل کار او حل نمی شد او را رها نمی کرد و درحل مشکلات خانواده شهدا و ایثارگر نیز باید مثل این شهید عمل کنیم و از الگو بگیریم.

برپایی میز خدمت، دیدار با خانواده شهدای و ایثارگر، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه و همچنین دیدار با امام جمعه اهل تسنن شهر کرمانشاه، حضور در شورای ایثار بنیاد شهید و امورایثارگران استان کرمانشاه از جمله برنامه های روز اول سفر سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان کرمانشاه بود.

استان کرمانشاه بیش از ۳۰ هزار ایثارگر دارد

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، مردم این استان ۳۰ هزار ایثارگر شامل ۹ هزار و ۸۰۰ شهید، ۲۲ هزار جانباز و هزار و ۷۵۰ آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

همچنین تقدیم ۸۵۰ زن شهیده، هزار و ۵۵۰ بانوی جانباز و ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال از سندهای افتخار مردم این استان است، رتبه اول زنان جانباز کشور و دومین استان که بیشترین تعداد زنان شهیده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده از آن کرمانشاه است.

بیش از ۲۷ عملیات طی دوران دفاع مقدس در کرمانشاه از جمله مرصاد، بازی‌ دراز، تنگ حاجیان، محمد رسول‌ الله (ص)، والفجر ۱۰، مطلع‌الفجر انجام شده و همچنین شهر نودشه و روستاهای زرده و دیره شهرستان دالاهو در دوران جنگ تحمیلی بمباران شیمیایی شدند و اینها همگی سندی بر حقانیت و مظلومیت مردم این دیار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha