اوحدیه مراغه ظرفیت تبدیل به مجموعه ای شبیه مقبره‌الشعرای تبریز را دارد

مراغه- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه توسعه طرح اوحدیه مراغه در کمیسیون ماده پنج تصویب، و عملیات اجرایی آن آغاز شده، بیان کرد: این طرح می‌تواند به مجموعه‌ای شبیه به مقبره‌الشعرای تبریز تبدیل شود.

«جبارعلی ذاکری» روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های عمران شهری مراغه به خبرنگار ایرنا افزود: طرح اوحدیه در صورت تکمیل به یکی از ظرفیت‌های گردشگری مراغه تبدیل خواهد شد و علاوه بر آن فرهنگ، هنر، تاریخ و تمدن این کهن‌شهر را به نمایش خواهد گذاشت.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه طرح اوحدیه در سال جاری پیشرفت مطلوبی داشته باشد، به یکی دیگر از طرح‌های عمران شهری مراغه با عنوان پل «دخیل» اشاره کرد و ادامه داد: این پل یکی از گره‌های ترافیکی شهر را مرتفع می‌کند و با توجه به اینکه عملیات اجرایی آن از آبان سال گذشته آغاز شده، از پیشرفت مناسبی برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی بیان کرد: احدث این پل مراحل نهایی را طی می‌کند و در ماه‌های آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا تردد به مسیر گردشگری علویان مراغه تسهیل شود.

«ذاکری» همچنین به تعریض خیابان آیت‌الله قدوسی مراغه به طول ۵۰۰ متر نیز اشاره کرد و افزود: محوطه‌سازی رصدخانه مراغه نیز از دیگر طرح‌های عمران شهری مراغه به شمار می‌رود اما باید برای تبدیل شدن آن به یک ظرفیت بزرگ گردشگری و مرکز علمی برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: این مجموعه نشاندهنده تاریخ پرافتخار مراغه است و شهرداری مراغه مقدمه بهره‌برداری بهینه از آن را فراهم کرده است.

به گزارش ایرنا معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی امروز علاوه بر طرح‌های عمران شهری از طرح‌های حوزه راهداری و راه و شهرسازی مراغه نیز بازدید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha