۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۲:۱۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85094789
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هند خطاب به چین: آرامش در مرزهای مشترک برای روابط بهتر ضروری است

اسلام‌آباد- ایرنا- وزیر دفاع هند که کشورش میزبان اجلاس وزیران دفاع کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای است خطاب به همتای چینی خود، گفت: صلح در مرزهای مشترک لازمه روابط بهتر میان دو کشور است.

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، وب سایت روزنامه پاکستانی «اکسپرس تریبیون» به نقل از خبرگزاری رویترز نوشت: «راجنات سینگ» در دیدار با «لی شانگفو» وزیر دفاع چین تاکید کرد که بهبودی مناسبات دهلی‌نو و پکن بستگی به بازگشت صلح و آرامش به مرزهای مشترک آنان دارد، وضعیتی که به دلیل تنش‌های نظامی دو کشور مختل شده است.

در این گزارش آمده است: روابط بین دو قدرت آسیایی مجهز به سلاح هسته‌ای از اواسط سال ۲۰۲۰، زمانی که نیروهای چینی و هندی در مرزهای مورد مناقشه هیمالیا با یکدیگر درگیر و طی آن ۲۴ نفر کشته برجای گذاشت، به شدت متشنج شده است.

اوضاع در مرزهای چین و هند به طول ۳ هزار و ۸۰۰ کیلومتر پس از مذاکرات نظامی و دیپلماتیک تا حد زیادی آرام شد، اما رویارویی نظامیان دو کشور در نوار مرزی همچنان ادامه دارد.

راجنات سینگ که در حاشیه اجلاس وزیران دفاع سازمان همکاری شانگهای در دهلی‌نو با همتای چینی خود دیدار می‌کرد، بر موضع کشورش درخصوص تیرگی روابط با پکن تاکید کرد و قاطعانه گفت که توسعه روابط بین دو کشور بر اساس حاکمیت صلح و آرامش در مرزها خواهد بود.

وی افزود: نقض توافقات موجود، کل اساس روابط دوجانبه را از بین برده و به طور منطقی وضعیت رویارویی، با تنش زدایی در مرزها همراه خواهد بود.

هند مدعی مداخله مستمر چین در مرزهای مورد مناقشه بین دو کشور است، اتهامی که از سوی پکن رد شده و دهلی‌نو را مسئول این تخلفات می‌داند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha