عضو شورای شهر: در مسیر توسعه شهر ارومیه نباید جزیره‌ای عمل شود
صادق توکلی مهر عضو شورای شهر ارومیه

ارومیه - ایرنا - عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: برای توسعه شهر باید از جزیره‌ای عمل کردن پرهیز و در سطح ملی مطالبه و پیگیری‌های مکرر داشت.

صادق توکلی مهر روز جمعه در گفت وگو با ایرنا ضمن تأکید بر ارتقای جایگاه شوراها افزود: اگر ما متناسب نقش و جایگاه شوراها، شان و منزلت آنها را در راستای حفظ سرمایه‌های اجتماعی حاصله حفظ کنیم به رسالت خود عمل کرده‌ایم اما اگر در برابر موثر واقع شدن شوراها به هر نحوی مانع ایجاد شود، بر خلاف مصالح کشور قدم برداشته این.
وی با بیان اینکه شوراهای شهرها و روستاها حاصل اراده مردم و در مدیریت کشور و در راستای تثبیت حاکمیت مردم بر سرنوشت خود دارای اهمیت ویژه‌ای است، گفت: همه سازمان ها و نهادها باید برای ارج نهادن به جایگاه ارزشمند شوراها پای کار بیایند.
توکلی مهر ضمن تبریک فرا رسیدن روز شوراها اظهار کرد: همه شهروندان بهره مند از فعالیت‌های شوراها هستند و این نهاد بر اساس مشروعیتی که از مردم گرفته برای رفع نیازمندی ها و مطالبات مردم و در راستای جلب رضایتمندی آنها تلاش می‌کند.
وی با بیان اینکه نوع برخورد با نمایندگان مردم نشانگر ارزش نهادن به مردم و احترام به انتخاب آنها است، ادامه داد: شورای شهرستان یک شورای فرادست است که همواره برای توسعه در تکاپو بوده و در این راستا توجه به تمامی روستاها، بخش‌ها و شهرها را مد نظر قرار داده است.

عضو شورای اسلامی شهر ‌ارومیه با انتقاد مجدد از برخی رویکردها در حوزه مدیریت شهری اضافه کرد: اگر در صدد کمرنگ کردن و بی تاثیر جلوه دادن شوراها باشیم در خلاف منافع کشور حرکت کرده‌ایم.

توکلی مهر با بیان اینکه باید تسهیلگری در راستای ارائه خدمت شوراها انجام گیرد، یادآور شد: حفظ سرمایه‌های اجتماعی، شفافیت و رو راست بودن با مردم، بازتاب تنگناها و مشکلاتی که در خصوص عدم خدمات رسانی وجود دارد و پیگیری ریشه‌ای این مشکلات از جمله وظایفی است که شوراها دارند.

وی افزود: توسعه شهرستان ارومیه را باید در قالب یک بسته و با پرهیز از جزیره‌ای عمل کردن در سطح ملی مطالبه و پیگیری کنیم و از پتانسیل های توسعه ای عظیمی که وجود دارد، نهایت استفاده را ببریم.
وی تحقق اخذ عوارض گمرکی در شهرداری ارومیه را به عنوان یکی از دستاوردهای دوره ششم شوراها در این شهر اعلام کرد و یادآور شد: این بهره مندی در شهرها و روستاهای تابعه نیز به تناسب سهم جمعیتی شان تخصیص یافته که اجرای کامل آن مورد انتظار است.
توکلی مهر تاکید کرد: شاخص‌های ارزیابی برای انتخاب شوراهای نمونه را در دستور کار قرار دادیم تا شوراهای نمونه از بخش‌های پنجگانه شهرستان ارومیه معرفی شوند.

به گزارش ایرنا، ۹ اردیبهشت ماه در تقویم ملی کشور به عنوان روز ملی شوراها نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha