۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۳۳
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85094890
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ کشته بر اثر خشونت‌های قبیله‌ای در دارفور سودان

۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۶:۳۳
کد خبر: 85094890
۱۰۰ کشته بر اثر خشونت‌های قبیله‌ای در دارفور سودان

تهران- ایرنا- منابع خبری بامداد جمعه گزارش دادند، طی سه روز گذشته ۱۰۰ نفر در دارفور غربی بر اثر خشونت‌های قبیله‌ای و حمله باندهای مسلح کشته شدند.

به گزارش ایرنا از القدس العربی، خشونت‌های قبیله‌ای و غارت در شهر الجنینه مرکز استان دارفور غربی تشدید شده و از روز دوشنبه بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند.

«منی عبدالله» فعال در امور بشردوستانه به القدس العربی گفت که بیشتر خانه‌ها و بازارهای شهر الجنینه توسط باندهای مسلح غارت شد و گروه‌های قبیله‌ای به تعدادی مقرهای پلیس هجوم بردند و شهروندان را مسلح کردند و شرایط به شکل وحشتناکی بحرانی شده است.

در همین حال شهر الجنینه روز پنجشنبه شاهد درگیری سنگینی میان نیروهای ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع بود.

«فولکر پرتز» رئیس نمایندگی سازمان ملل متحد در سودان پیش تر اعلام کرده بود که دو طرف درگیری به مناطق مسکونی حمله کرده‌اند و به غیرنظامیان و خودروهایی که زخمی‌ها و بیماران را به بیمارستان‌ها منتقل می‌کردند، هیچ توجهی نکردند.

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که ۲۷ هزار سودانی در حال فرار به سمت چاد و سودان جنوبی هستند.

براساس گزارش‌های اعلامی، تاکنون ۶ هزار نفر از اتباع کشورهای مختلف از طریق گذرگاه مرزی «القلابات» وارد اتیوپی شده‌اند.

همزمان با درگیری‌ها، عملیات خروج اتباع خارجی نیز ادامه دارد و کشورهای مختلف هرکدام به شیوه‌ای از طریق زمینی یا هوایی در حال خارج کردن اتباع خود از سودان هستند.

درگیری‌های مسلحانه در سودان از صبح روز شنبه (۲۶ فروردین) میان نیروهای ارتش به فرماندهی «عبدالفتاح البرهان» و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی «محمد حمدان دقلو» ملقب به «حمیدتی» بر سر قدرت آغاز شد.

حملات متقابل ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع به یکدیگر به اموال عمومی خسارت وارد و تامین آب و برق را در برخی مناطق از خارطوم با مشکل مواجه کرد و هنوز رایزنی‌ها برای نشاندن دوطرف درگیر بر سر میز گفت وگو بی ثمر بوده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha