۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۵۱
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85094992
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برداشت گندم در ایلام با خرید ۲ هزار و ۵۰۰ تن از مناطق گرمسیری آغاز شد

ایلام - ایرنا - معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی ایلام از آغاز برداشت گندم از مزارع استان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ تن گندم با شروع برداشت این محصول از گندمزارهای شهرستان های گرمسیری دهلران و مهران خریداری شده است.

حشمت زرین جوب روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: امسال در فصل برداشت پیش بینی می‌شود ۳۵۰ هزار تن گندم در استان تولید و از این میزان ۲۶۰ هزار تن توسط سیلوها و مراکز خرید از کشاورزان خریداری شود.

وی افزود: برداشت گندم در مناطق گرمسیری در نیمه اول اردیبهشت ماه آغاز شده و برداشت تا اوایل مردادماه در مناطق معتدل و سردسیری ادامه خواهد یافت.

معاون جهاد کشاورزی ایلام تعداد ناظران برداشت غلات در سال زراعی ۱۴۰۲ -۱۴۰۱ را ۶۸ نفر، مراکز خرید گندم ۲۶ و سیلوی فعال ذخیره گندم را واحد ۱۶ واحد اعلام کرد.

زرین جوب ادامه داد: برای برداشت گندم مزارع استان تعداد ۸۶۰ دستگاه کمباین مورد نیاز است که از این میزان ۱۵۹ دستکاه متعلق به استان و مابقی از استان های نزدیک و همجوار تامین شده است.

به گزارش ایرنا، امسال گندم آبی در سطح ۶۰ هزار هکتار و گندم دیم ۸۰ هزار هکتار در استان کشت شده که پیش بینی اولیه برداشت محصول گندم کشاورزان استان بین ۲۴۰ تا ۲۵۰ هزار تن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha