ادعای تیراندازی به هواپیمای حامل اتباع ترکیه در خارطوم/تکذیب نیروهای پشتیبانی سریع سودان

تهران- ایرنا- تارنمای خبر استار به نقل از وزارت دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که در جریان تخلیه اتباع غیرنظامی ترکیه از سودان، طرفین درگیری به هواپیمای اعزامی از ترکیه آتش گشودند اما نیروهای پشتیبانی سریع سودان وقوع این حمله را تکذیب کردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا و به نقل از این رسانه، هواپیمای سی-۱۳۰ ترکیه در پی این حمله که در حال ترک سودان از آسمان فرودگاه سیدنا بود، مجبور به بازگشت به فرودگاه شد.

این رسانه همچنین اعلام کرد که در پی این حمله و فرود اضطراری هواپیما، کسی آسیب ندیده ولی مخزن سوخت و بدنه هواپیما دچار آسیب و خسارت شده است.

خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه اعلام کرد که در مجموع پنج فروند هواپیمای ترابری نظامی برای تخلیه شهروندان ترکیه از سودان اعزام شده و عملیات تخلیه ۲۵۰ تبع ترک باقیمانده امروز عصر پایان می یابد.

وی بیان کرد: عملیات تخلیه اتباع ترکیه از طریق همکاری با مقامات محلی و وزارت امور خارجه ترکیه جریان دارد و امیدواریم که تیراندازی امروز خللی در عملیات تخلیه ایجاد نکند.

مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه دیروز اعلام کرد که تاکنون ۱۵۰۰ نفر که یک هزار و ۳۸۳ نفر از آنها اتباع ترکیه بودند، توسط هواپیماهای ترکیه و یا از طریق مسیرهای زمینی از سودان تخلیه شده اند.

پس از اوج گیری درگیری‌ها در سودان، کشورهای خارجی از جمله ترکیه، آمریکا، چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و عربستان سعودی از طریق زمینی، هوایی و دریایی اقدام به تخلیه شهروندان خود کردند که همچنان ادامه دارد.

درگیری داخلی بین ارتش سودان و نیروهای پشتیبانی سریع از بامداد ۱۵ آوریل(۲۶ فروردین ماه ۱۴۰۲) در شهر خارطوم پایتخت سودان و شهرهای دیگر آغاز شده که بنا به اعلام وزارت بهداشت سودان، تاکنون ۵۱۲ نفر کشته چهار هزار و ۱۹۳ نفر مجروح به دنبال داشته است.

از دو روز پیش آتش بس ۷۲ ساعته ای با توافق طرفین جنگ و سازمانهای بین المللی برای تخلیه اتباع خارجی برقرار شده ولی برخی مقامات محلی از نقض آتش بس خبر می دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha