۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 85095071
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه موقت شاهرود: رفع نیازهای مادی معلمان سرمایه‌گذاری است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه موقت شاهرود گفت: رفع نیازهای مادی معلمان هزینه نیست بلکه نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام حمید عبداللهیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر شاهرود در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر افزود: هر نوع پیشرفت، تمدن، تعالی، اخلاق نیکو و اعتماد برتری از دل آموزش و پرورش به معنای اهم کلمه بیرون می‌آید.

وی با بیان اینکه مسوولان باید با تلاش مضاعف مشکلات و نیازهای مادی این قشر از جامعه را برطرف کنند، ابراز کرد: اهمیت مقام معلم بر هیچ کسی پوشیده نیست، تکریم آنها به نسبت مسوولیت سنگینی که دارند، واجب است.

امام جمعه موقت شاهرود: رفع نیازهای مادی معلمان سرمایه‌گذاری است

معلمان در شخصیت‌سازی دانش‌آموزان نقش بسزایی دارند

حجت الاسلام عبداللهیان با بیان اینکه معلمان در شخصیت‌سازی دانش‌آموزان نقش بسزایی دارند، گفت: معلمان و استادان متکفل انسان‌سازی در جامعه هستند.

امام جمعه موقت شاهرود به ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری اشاره کرد و گفت: در سال ۵۸ این معلم فرزانه به دست گروهی کج فهم، بی‌سواد و کسانی که قدرت تحلیل مسایل اسلامی را نداشتند به نام فرقان، به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه سالروز شهادت آیت الله مرتضی مطهری بهانه‌ای برای قدردانی زحمات معلمان شد، اظهار کرد: پیامبر اسلام (ص) هیشه برای توفیق و عاقبت بخیری معلمان دعا می‌کرد.

خطیب جمعه شاهرود ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) همواره از خدواند می‌خواست معلمان را ببخشد و عمر آنها را طولانی کند و همچنین کسب و درآمد آنها را همراه با خیر و برکت قرار دهد.

حجت الاسلام عبداللهیان به روایتی از امام حسین (ع) اشاره کرد و افزود: هر کسی دست فردی را بگیرد و از گمراهی و تاریکی به سمت معرفت و شناخت حق راهنمایی کند، خداوند پاداش بنده آزاد کردن را به او عطا خواهد کرد.

امام جمعه موقت شاهرود در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر اشاره کرد و گفت: اقتصاد، ستون فقرات جامعه است و کارگران برپا کننده آن هستند.

وی با بیان اینکه فعالان بخش خدمات و تولید را کارگر می‌نامند، ابراز کرد: دوام و ایستادگی جامعه به برپایی ستون فقرات است که این امر به دست کارگران محقق می‌شود.

حجت الاسلام عبداللهیان تاکید کرد: امنیت، نقش کارگر، احترام پیغمبر (ص) به کارگر باید در جامعه ارزش‌گذاری، تقویت و مراقبت شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha