۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۷
کد خبر: 85095106
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قشم: نام خلیج فارس برخاسته از تاریخ، فرهنگ و تمدن بشری است

قشم - ایرنا - امام جمعه قشم گفت: نام بلند آوازه خلیج فارس که برخاسته از تاریخ، فرهنگ و تمدن بشری است و جایگاهی عظیم در میراث مشترک بشریت دارد را مردم دنیا می دانند، اما این نام تاریخی و رسم زندگی مردمان این دیار، باید بیشتر و به درستی به جهانیان و مردم ایران شناسانده شود.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌ الاسلام غلامرضا حاجبی در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته قشم که در مصلی امام علی (ع) برگزار شد، با گرامیداشت ۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس اظهار داشت: هر روز برای مردمان جزیره قشم به عنوان حافظان و مرزبانان آب های فیروزه ای دریای پارس روز خلیج فارس است.

وی با اشاره به اینکه ما به عنوان ایرانی به خود می بالیم که نگین خلیج فارس زینت بخش سرزمین مقدس ایران اسلامی است، گفت: باید یک دوره مردم شناسی خلیج فارس برای معرفی ساحل نشینان و جزیره نشینان دریای پارس برای مردم ایران برگزار شود.

امام جمعه قشم توضیح داد: این مهم می تواند با هنرمندی خوب و استفاده از جلوه های تاثیر گذاری مثل کتاب، پویا نمایی (انیمیشن) و نظایر آن و با محوریت شناسایی آداب و رسوم، بزرگان و معتمدان و افرادی که در مقابل استعمارگران خارجی در خلیج فارس ایستادگی کرده اند، انجام شود.

حجت‌ الاسلام حاجبی اضافه کرد: خلیج فارس نامی ساده در منطقه ای پیچیده است، نامی بلند و پر آوازه که همچون روشنایی آفتاب در سرتاسر تاریخ این سرزمین تابان و ماندگار بوده و خواهد بود، این نام مقدس سالیان درازی است که در جهان با ایرانیان همراه است.

وی در ادامه سخنان خود در خطبه دوم نماز جمعه این هفته قشم با اشاره به روز هشتم شوال، سالروز غم انگیز تخریب حرم شریف ائمه بقیع علیهم السلام به دست دشمنان اسلام و اهل بیت (ع) گفت: در این روز یکی از دردناک‌ ترین و جبران‌ ناپذیر ترین حوادث در جهان اسلام به وقوع پیوست و شعله‌ های جهل و کینه بر حریم مقدس و پاک قبور ائمه بقیع (ع) افکنده شد.

خطیب نماز جمعه قشم با اشاره به روز نهم اردیبهشت روز شوراها، اظهار کرد: شوراها هم سهم بزرگی در نظام سیاسی جمهوری اسلامی و در پیاده سازی ساختار حاکمیت و مردم سالاری دارند، ارتباط بین مردم و شوراها که از بدنه مردم هستند بسیار مهم است.

وی با تبریک و گرامیداشت ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کار و کارگر افزود: کارگران رزمندگان عرصه جهادی اقتصادی و محور تولید هستند که شرافت کار و کارگر در فرهنگ اسلامی مقدس و محترم شمرده شده است.

حجت‌ الاسلام حاجبی با اشاره به فرا رسیدن روز ۱۲ اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری (روز معلم) بیان داشت: شهید والا مقام مرتضی مطهری (ره) شهید جهاد تبیین است و معلمان بالاترین نقش را در جهاد تبیین دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha