امام جمعه یزد: دشمن با ترویج بی‌بندوباری به دنبال تضعیف اراده ملت ایران است

یزد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: دشمنان می خواهند از طریق ترویج بی‌بندوباری، فساد و فحشا ملت ایران را از خدا دور کنند و همچنین با تضعیف امید در جامعه، اراده های مردم را سست سازند.

به گزارش ایرنا آیت الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر یزد با تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در خطبه های نماز عید فطر افزود: استکبار جهانی جنگ مختلفی مانند جنگ‌ معنوی و فرهنگی در مقابل کشورهای اسلامی برنامه ریزی کرده است و می خواهند جوامع اسلامی را از مسیر واقعی خود منحرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان پیش از این به کشورهای مسلمان خیانت های بسیاری کرده اند و می خواهند این خیانت ها را در کشور ما نیز پیاده کنند، اما انقلاب اسلامی همه برنامه های آنها را خنثی و در مقابل آنها ایستاده است.

آیت الله ناصری با بیان اینکه بیانات رهبر معظم انقلاب باید در تمام زمینه ها فصل الخطاب باشد،گفت: همه مسوولان و سران قوا باید رهنمودهای رهبری را برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی مورد توجه قرار دهند و ایشان به مسوولان و سران قوا این است که با هماهنگی بایکدیگر و برای پیشبرد اهداف نظام جمهوری اسلامی کوشش کنند و باعث خنثی کردن کارهای یکدیگر نشوند و در برخورد با مردم محترمانه رفتار کنند.

وی با گرامیداشت سالروز شهید مطهری و روز معلم گفت: این شهید بزرگوار در زمینه مختلف چون اسلام شناسی ، زمان شناسی، جریان شانسی و دشمن شناسی کار کرد و تمام تلاش او در دفاع از دین ، انسانیت ، ولایت و ارزش های اسلامی، علم و دانش و فناوری بود و معلمان باید این استاد گرانقدر را الگو خود قرار بدهند.

امام جمعه یزد ادامه داد: معلمان نباید فقط به آموختن خواندن و نوشتن به دانش آموزان بسنده کنند بلکه باید برای تقویت و تربیت دینی آنان نیز تلاش کنند، زیرا اگر در این مسیر کوتاهی کنیم خیانت کردیم.

ناصری همچنین با تأکید بر ادانش‌افزایی کارگران، گفت: بخش عظیمی از جامعه ما را کارگران تشکیل داده‌اند که توانمندسازی این قشر گام بزرگی در پیشرفت کشور است، آنان به‌گونه‌ای پرورش یابند که در سایه دانش‌افزایی بعد از مدتی کارآفرین شوند و روی پای خود بایستد.

تاکید امام جمعه ابرکوه بر فراهم سازی ایجاد اشتغال

امام جمعه ابرکوه گفت: کار و تلاش برای تأمین معاش یک ضرورت عقلی و شرعی است؛ هر کس باید با دسترنج خود چرخ زندگی خانواده و چرخ نظام اقتصادی کشور را بچرخاند.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های این نمازجمعه شهر ابرکوه با تأکید بر فراهم‌سازی زمینه کار و اشتغال خانگی افزود: برای تحقق «هر خانه یک کارگاه» باید مسئولان با ایجاد بازار فروش ، زمینه حمایت از تولید محصولات خانگی مانند صنایع‌دستی، محصولات غذائی و نساجی را فراهم کرده و موجب تشویق بانوان برای اشتغال در خانه را فراهم آورند.

وی اظهار کرد: سیاست‌گذاران با هدف حفظ شغل مقدس مادری و خانه‌داری زمینه کار و اشتغال خانگی را با تضمین فروش محصولات و بیمه کردن بانوان فراهم کنند.

حسینی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در عید فطر امسال اظهار کرد: رهبر انقلاب بر تقویت اراده ملی در حل مشکلات کشور، حفظ اتحاد، وحدت و همزیستی مهربانانه تأکید کردند و مسئولان قوا را نیز به تفاهم، همدلی، همکاری و هم‌افزائی فراخواندند.

وی تأکید کرد: باید وحدت اقشار مختلف جامعه و تذکر مهربانانه و خیرخواهانه و به‌دور از تشتت با کسانی که هنجارها را مراعات نمی‌کنند، مدنظر قرار گیرد.

امام‌جمعه ابرکوه ادامه داد: قرائن و شواهد حاکی از آن است که دشمن متعاقب شکست دسیسه‌اش در سال گذشته اکنون تمرکز خود را بر تحریک گسل‌های درون حاکمیت، ایجاد اختلاف بین قوای سه‌گانه، ایجاد اختلاف بین مردم و در نهایت اختلاف‌افکنی بین مردم و مسئولان قرار داده است.

امام جمعه بهاباد: معلمان علاوه بر آموزش به مسائل تربیتی دانش آموزان نیز بپردازند

امام جمعه بهاباد در خطبه های نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدمطهری و روز معلم گفت: معلمان علاوه بر وظایف آموزشی باید به تربیت صحیح دانش‌آموزان، تولید علم و تقویت فرهنگ ناب اسلامی نیز توجه ویژه داشته باشند.

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی افزود: شهید مطهری یک چهره و نام ماندگار در قاب تاریخ و عرصه فرهنگ، اندیشه و سیاست ورزی کشور است که می توان از سرچشمه دانش وی درس گرفت.

وی با گرامیداشت هفته کارگر، بهبود وضعیت اشتغال را مورد تاکید قرار داد و گفت: کارگران ستون و محور تولید درکشور و جامعه هستند و امروز عزت، استقلال و خودکفایی کشور در گرو فعالیت قشر عظیم کارگران است، این قشر نقش مؤثری در پیروزی و بقای نظام جمهوری اسلامی ایران داشته و دارند و هم‌چنین امروز محور تحقق اقتصاد مقاومتی و ساختن کشوری مستقل و قدرتمند و ایجاد امنیت اقتصادی در دستان آنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha