بودجه شهرداری منطقه ۲۰ در ۲ سال متوالی رشد ۱۰۰ درصدی داشت

شهرری - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهرستان ری گفت: بودجه شهرداری منطقه ۲۰ در سال های ۱۴۰۱ و امسال به صورت متوالی ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جعفر بندی شربیانی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه این هفته شهرری گفت: سرپوشانی کانال مرگبار محله عباس آباد، گازرسانی به روستاهای فشافویه و آسفالت حریم روستاها انجام شده است.

وی ادامه داد: احداث همراه سرا در بیمارستان شهدای هفتم تیر، رسیدگی به معضلات آرادکوه و افتتاح ورزشگاه شهرسالم از برنامه‌های مدیریت شهری در سال جاری است و در حال انجام است.
به گفته این مسئول ، طرح پیگیر کار مردم با نگاه عدالت محور اجرا می شود و عدالتخواهی، مردم گرایی و توجه به نقاط و مناطق جنوبی و کم برخوردار باید از دغدغه‌های همه مسوولان باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری ادامه داد: در طی ۵ دوره، در مناطق جنوبی تهران، بیش از دو هزار دیدار مستقیم با مردم انجام شده و در حد توان و چارچوب قانون موضوعات رفع و رجوع شده که این روند ادامه دارد.

شربیانی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب درباره ارتباط با مردم، تاکید کرد: باید با لایه‌های اجتماعی در ارتباط باشیم و سعی کردیم به این نگاه و سفارش مهم امام و رهبری عمل کنیم.

به گفته عضو هیأت رئیسه شورای شهر تهران، انرژی هسته ای، موضوعات درمانی، حوزه صنعت، نظامی و سایر توفیقات بر اساس توجه به نخبگان، حاصل شده و خاری در چشم دشمنان است.
شربیانی گفت: در حوزه معماری و شهرسازی نیز با این الگو و با نگاه به برخی موضوعات و مشکلاتی که تاکنون پرداخته نشده یا جرأت ورود وجود نداشت، طرح یک چالش یک راه حل مطرح و به آنها توجه شد.

وی با بیان اینکه در همه مناطق تهران و با حداقل ۷۰ درصد جوانان نخبه در هر منطقه گفت‌وگو کردم، افزود: شناخت و احصاء دقیق مشکلات یکی از برکات توجه به نخبگان و مشورت با آنها بوده است که از آثار آن در شهرری، حل مشکل ۳۰ ساله محله نفرآباد، طرح حریم ۲۳۰ هزار هکتاری حرم، مشکل بزرگ قلعه دولت‌آباد و غیره بود که با توجه به نخبگان حل و فصل شد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان ری با تاکید بر توجه به باغات شهر تهران تصریح کرد: حفظ اندک باغات باقی مانده تهران از اوجب واجبات است و تلاش کردیم ریه‌های طبیعی مختصر تهران حفاظت شود و نباید تبدیل به آسمان خراش شود و در راستای قانون حفظ و گسترش باغات، نباید چوب حراج به باغ‌ها زد.

شربیانی اضافه کرد: ۴۰ هکتار جنگل امین آباد به عنوان ریه شهرری، در کنار صنایع آلاینده در حال از بین رفتن بود که با پیگیری‌ها احیاء شد.

وی به حضور اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ری اشاره کرد که حاصل آن اجرای پروژه‌های عمرانی در دست انجام است و گفت: تعریض ورودی شهر کهریزک، دسترسی مردم کهریزک به اتوبان تهران قم، احداث میدان شهید چله دوان باقرشهر، طرح میدان شهرری، پیاده راه میدان مدرس از جمله این طرح‌ها است.

نائب رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: توسعه شهرری در همه حوزه‌ها باید با محوریت حرم حضرت عبدالعظیم(ع) باشد و در همین راستا پارکینگ طبقاتی در جنوب آستان مقدس بزودی انجام می‌شود و تلاش می‌کنیم به جهت اهمیت و ضرورت این پروژه، اجرای آن تسریع شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha