۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۷
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85095240
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ایران خواستار اهتمام جدی پاکستان برای برقراری خط پروازی زاهدان-کویته شد

اسلام‌آباد - ایرنا - سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در «کویته» مرکز ایالت بلوچستان پاکستان با تاکید بر اهمیت گسترش همکاری‌های اقتصادی به ویژه تجارت میان استان‌های همجوار مرزی دو کشور، خواستار اهتمام جدی طرف پاکستانی برای برقراری خط پرواز میان زاهدان و کویته شد.

به گزارش روز جمعه ایرنا، «حسن درویش وند» طی دیدار امروز با «عبدالولی کاکَر» استاندار ایالت بلوچستان در شهر کویته، پیام تبریک استاندار استان سیستان و بلوچستان به مناسبت انتصاب وی و همچنین دعوت از استاندار بلوچستان پاکستان برای سفر به زاهدان را ابلاغ کرد.

سرکنسول ایران و اعضای هیات همراه پیرامون آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه ایران و پاکستان به خصوص تعاملات تجاری، اقتصادی و مرزی میان دو استان همجوار، پیشبرد طرح احداث بازارچه‌های مرزی و همچنین تسهیل برای سفر تجار و بازرگانان به کشورهای یکدیگر گفت وگو کردند.

وی تاکید کرد که اقتصاد ایران و پاکستان مکمل یکدیگرند و برای کسب منافع مشترک باید گام‌های موثرتر برای تسهیل تجارت، رفع موانع در بخش تعرفه، گمرکاتم روان‌سازی تردد شهروندان در مرزهای مشترک و تسهیل برای حمل و نقل برداشت.

سرکنسول ایران با یادآوری اقدامات نهادهای مربوطه در ایران و آمادگی کشورمان برای راه‌اندازی خط پروازی میان مراکز دو استان سیستان و بلوچستان و بلوچستان پاکستان، خواستار اهتمام جدی دولت‌های ایالتی و مرکزی (اسلام‌آباد) برای تکمیل این روند شد تا روزنه‌ای دیگر در راستای حمایت از روابط تجاری، تقویت گردشگری و ارتباطات مردمی میان دو همسایه گشوده شود.

استاندار ایالت بلوچستان پاکستان با قدردانی از رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران در تقویت روابط با پاکستان و همچنین قدردانی از سرکنسولگری ایران در ارائه خدمات ارزنده به جامعه تجار، شرکت‌های اقتصادی و مردم بلوچستان جهت تسهیل سفر به ایران و کمک به ارتقای تجارت دوجانبه، قول پیگیری موضوع برقراری خط پرواز مستقیم میان کویته و زاهدان را داد.

عبدالولی، با تمجید از روند خوب و تحرکات مثبت در روابط دو کشور به تمرکز و حمایت حداکثری استانداری ایالت بلوچستان، دولت‌های فدرال (اسلام‌آباد) و ایالتی برای گسترش تعاملات اقتصادی و رشد تجارت مرزی با ایران اشاره کرد.

ایران خواستار اهتمام جدی پاکستان برای برقراری خط پروازی زاهدان-کویته شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha