تشییع پیکر شهید جانی بت در کلیسای حضرت یوسف (ع)+فیلم

تهران- ایرنا- پیکر مطهر شهید «جانی بت اوشانا بلگلو» پس از تشییع از مقابل دانشگاه تهران برای برگزاری مراسم تشییع دیگری توسط مسیحیان به کلیسای حضرت یوسف (ع) منتقل شد.

به گزارش خبرنگار ایثار و شهادت ایرنا، پس از برگزاری مراسم دعا و تشییع پیکر این شهید آشوری توسط مسیحیان در کلیسا، پیکر وی به گلزار شهدای اسلامشهر منتقل و در آنجا آرام خواهد گرفت.

از اقوام درجه یک این شهید آشوری فقط همسر عمو، دختر عمو و دختر خاله اش در قید حیات هستند، دختر عموی جانی می‌گوید: زن عمویم، مادر جانی با اینکه کیف سربازی او را برایشان آورده بودند، تا لحظه آخر که فوت شد، می‌گفت شاید جانی اسیر شده باشد و روزی بازگردد.

امروز برخی از زنان مسلمان ایرانی و مسیحی با استقبال از پیکر مطهر این شهید برای او مادری کردند و به جایش مادرش گریستند.

برپایی مراسم تشییع شهید جانی بت در کلیسای حضرت یوسف (ع)

«جانی بت اوشانافقی بگلو» سال ۱۳۴۰ هجری شمسی در خانواده ای آشوری و متدین به دین مسیحیت در محله کمالی مخصوص شهر تهران دیده به جهان گشود او که دارای مدرک دیپلم ادبیات بود، از نظر ایمان، اخلاق، درس و دانش، زبانزد دوست و آشنا بود. جانی روز ۲۳ اسفند سال ۱۳۶۳ دو ماه قبل از اتمام سربازی اش در (تیپ ۵۵ هوابرد ارتش جمهوری اسلامی ایران) در عملیات بدر و در شرق دجله به‌ شهادت رسید و پیکر مطهرش در منطقه دشمن برجای ماند و مفقودالاثر شد. اکنون پیکر پاکش پس از گذشت ۳۹ سال کشف، شناسایی و به وطن بازگردد.

نیروهای تفحص، پیکر شهید اوشانا بگلو را اواسط اسفند سال گذشته شناسایی کردند و به‌ سرعت از طریق آزمایش DNA هویت او مشخص شد اما فرق این شهید با دیگر شهدای مثل خودش این بود که کسی از اعضای خانواده‌اش در دسترس نبود. انجمن آشوریان ایران پوستری از یک شهید اقلیت منتشر و اعلام کرد: «نام این شهید «جانی بت اوشانا بگلو» است و پس از ۳۹ سال پیکر وی از طریق DNA شناسایی شده اما ستاد تفحص هیچ نام و نشانی از خانواده‌اش پیدا نکرده است، در صورت شناسایی این شهید، با دبیرخانه انجمن تماس بگیرید آنها از این طریق توانستند زن عموی او را پیدا کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha