امام جمعه ارومیه: معلم می‌تواند جامعه را به سمت رستگاری هدایت کند +فیلم
نماز جمعه ارومیه

ارومیه - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به در پیش بودن روز معلم گفت: معلمی شغل انبیاست و معلم می‌تواند با نگاه خود جامعه و دانش آموزان را در مسیر رستگاری هدایت کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه اظهار کرد: احترام به معلم احترام به شغل انبیاست چرا که در قرآن کریم نیز بارها به جایگاه معلمی اشاره شده است.

وی با بیان اینکه خداوند، خودش معلم است، افزود: آگاهی بخشیدن و آموزش تفکر و نشان دادن مسیر هدایت از شاخص‌های معلمی است و هر کسی اگر یک نفر را از ظلمات نجات دهد در واقع او را زنده کرده است.

خطیب جمعه ارومیه با اشاره به رتبه هدایت و روشنایی در جامعه ادامه داد: هر فرد کسی را مظلومانه بکُشد انگار همه را کشته و کسی که یک نفر را نجات دهد یعنی همه را نجات داده است.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی اضافه کرد: حال اگر شخصی یک فرد را از ظلالت و گمراهی در بیاورد یعنی او را زنده کرده و هر فردی را از مسیر هدایت به سمت ظلالت ببرد به معنای کشتن اوست.

وی با تاکید بر جایگاه والای معلمی یادآور شد: اگر ‌معلم، معلم باشد می تواند امید را در دل دانش آموزان زنده کند و اگر معلم بدی باشد مسلما ظلمات را در دل دانش آموزان می‌افکند.

امام جمعه ارومیه با اشاره به روز کارگر نیز گفت: احترام به قشر کارگری احترام به خود است و همانطور که ارزش شغل های دیگرمشخص است باید ارزش کارگری نیز مشخص باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تاکید کرد: مشکل کارگر مشکل ماست و باید در پی حل و جبران آن باشیم.

به گزارش ایرنا، در بین صلاتین نیز، کارگران نمونه بسیجی با اهدا لوح از سوی امام جمعه ارومیه تجلیل شدند.

امام جمعه ارومیه در ادامه خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به فرا رسیدن هفته سلامت افزود: این هفته بهانه‌ای است تا قدردان فعالان حوزه سلامت و کادر درمان باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: دین اسلام در مباحث مختلف به جایگاه سلامت اشاره کرده و بر داشتن سلامت روانی، جسمی و اجتماعی تاکید دارد.

وی با تاکید بر اهمیت حوزه سلامت گفت: مدیران و مسولان نیز باید تلاش کنند تا در خدمتگزاری به مردم کاستی شکل نگیرد و مردم نیز بر موضوع سلامت بیش از پیش اهمیت دهند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به احسان و نیکوکاری در جامعه افزود: مسلمان باید در زندگانی خویش اهل احسان و نیکوکاری باشد و در پی حل مشکلات جماعت باشد و تلاش کند تا به درد این جماعت برسد.

وی ادامه داد: هر فرد در زندگی خود باید به گونه‌ای رفتار کند که نه تنها به مردم ضرر نرساند بلکه به آنها کمک و خوبی کند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تاکید بر اینکه ائمه همیشه خواستار احسان در جامعه بودند، یادآور شد: به هر میزان که می‌توانید در جامعه خویش به انسان‌ها کمک کنید چرا که راس ایمان در احسان است و مومن واقعی کسی است که به همه خوبی و احسان کند.

به گزارش ایرنا، ۹ اردیبهشت روز روانشناس هم هست و گفتار درمانی و مراقب از نحوه گفتار و اخلاق زبانی از شاخص‌های رشته روانشناسی است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha