بازرسی از کارگاه‌ها در گلستان موجب کاهش ۲۴ درصدی حوادث شد

گرگان - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از کار هفت هزار و ۸۳۴ مورد بازرسی از کارگاه‌ها در استان داشتیم که نتیجه آن کاهش ۲۴ درصدی حوادث ناشی از کار بود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسینعلی خواجه‌مظفری عصر جمعه در جمع تعدادی از کارگران در سالن اجتماعات این اداره کل اظهار کرد: همچنین از فروردین ماه سال گذشته تا فروردین ماه امسال میزان شکایت‌های کارگری در گلستان ۲۱ درصد کاهش داشته است.

وی تاکید کرد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به «مهار تورم و رشد تولید» نامگذاری شده همه نگاه‌ها به همت و تلاش جهادگران عرصه تولید معطوف شده است.

خواجه‌مظفری بیان کرد: حضور در سنگر خدمت، تولید و تلاشگری مایه مباهات ماست و ما به عنوان عضوی از خانواده بزرگ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که حامی و پشتیبان‌ نیروهای مولد جامعه محسوب می‌شود به نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت می‌کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان‌ گفت: وزارت تعاون بزرگترین حامی‌ جامعه کارگری و صیانت‌ کننده حقوق کارگران است.

خواجه‌مظفری روز جهانی کارگر و هفته کار و کارگر را فرصتی برای تبیین اهداف و خدمات ارزشمند کارگرانی دانست که با اراده و روحیه خستگی‌ناپذیر در راستای تولید گام برمی‌دارند و یادآور شد: اختصاص یک روز به نام قشر کارگر در راستای تعظیم و تشریفات اما هر روز متعلق به کارگران است.

وی تاکید کرد: کارگران در خط مقدم جبهه تولید و عرصه اقتصادی قرار دارند و بدون شک بخشی از دستاوردهای اقتصادی و صنعتی کشور مرهون تلاش‌های مجاهدانه و شبانه‌روزی کارگران است که توان دست و بازوی آن ها موجب چرخش زندگی جامعه می‌شود.

خواجه‌مظفری از کارگران به عنوان نقش‌آفرینان اصلی تولید و توسعه و موتور محرکه پیشران اقتصادی نام برد و اضافه کرد: کارگران رسیدن به قله‌های پیشرفت و افتخار را هموار می‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان‌ کار و کارگر را زیربنای اصلی توسعه همه‌جانبه و تثبیت‌کننده امنیت و رفاه عمومی هر کشور دانست و گفت: هیج بنایی بدون حضور کارگر به رشد و توسعه نمی‌رسد.

خواجه‌مظفری یادآور شد: ارائه آموزش‌های مهارتی در راستای تربیت نیروی کار متخصص و توانمندسازی کارگران یکی از برنامه‌های ما در سال‌ جاری است که ارتقای بهره‌وری، اشتغال پایدار و امنیت شغلی را به‌ همراه دارد.

وی افزود: اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی متولی اشتغال نیست، بلکه وظیفه اصلی ما تثبیت و حفظ اشتغال موجود است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha