۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۵۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85095370
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان‌شمالی افتخارآفرینی کوراش کاران بجنوردی را تبریک گفت

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی شامگاه جمعه با صدور پیامی افتخار آفرینی کوراش کاران اهل بجنورد در مسابقات آسیایی چین را تبریک گفت.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد در این پیام آورده است: خبر مسرت بخش و شادی آفرین موفقیت کوراش کاران خراسان شمالی در مسابقات آسیایی و اهتزاز پرچم زیبای جمهوری اسلامی ایران در میادین بین المللی موجی از شادی را تقدیم مردم ایران به ویژه هم استانی های غیور و قهرمان پرور کرد.

در این پیام آمده است: اینجانب این افتخار بزرگ و موفقیت ارزنده را به ورزشکاران عزیز و حماسه آفرین و آحاد مردم ورزش دوست استان تبریک گفته و از خداوند بزرگ، عزت و موفقیت بیش از پیش را برای ورزشکاران عزیز و سرافرازی مدام را برای میهن اسلامی مسالت دارم.

به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره کوراش قهرمانی آسیا از صبح امروزجمعه ۸ اردیبهشت به میزبانی شهر هانگژو چین آغاز شد.

"محمد محمدی بریمانلو" نماینده وزن منهای ۸۱ کیلوگرم کشورمان پس از استراحت در دور نخست، در مرحله دوم به مصاف گوربانوف از ترکمستان رفت و ضمن کسب برتری مقابل این ورزشکار راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. وی در مرحله نیمه‌نهایی، بکادیل شیمردناوف از قزاقستان" را شکست داد و فینالسیت وزن ۸۱- کیلوگرم دوازدهمین دوره مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد.

استاندار خراسان‌شمالی افتخارآفرینی کوراش کاران بجنوردی را تبریک گفت

این نماینده شایسته کشورمان در دیدار نهایی "سی. تی. هوانگ" از چین تایپه را شکست داد و به مدال طلای مسابقات کوراش قهرمانی آسیا دست یافت. این نخستین مدال طلای کاروان ایران در پیکارهای قهرمانی آسیای هانگژو چین بود.

همچنین در وزن منفی ۹۰ کیلوگرم "صادق آذرنگ" دیگر نماینده کشور و خراسان شمالی در دور نخست به مصاف "سارینچاوکتئو" از چین رفت و ضمن برتری مقابل این حریف قدرتمند راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و در این مرحله نیز "مظافروف" از قزاقستان را شکست داد و به نیمه‌نهایی صعود کرد.

نماینده شایسته کشورمان نیز در مرحله نیمه‌نهایی ضمن کسب برتری مقابل "ایشانمیرات اتایوف" از ترکمنستان راهی فینال مسابقات کوراش قهرمانی آسیا شد تا با "میرزامرادف" ازبکستانی برای کسب مدال طلای این پیکارها دیدار کند.

آذرنگ در دیدار نهایی و در شرایطی که از حریف خود پیش بود در یک لحظه غافلگیر شد و مدال طلای این دسته وزنی را از دست داد و به مدال نقره بسنده کرد.

خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ ورزشکار بیمه شده در رشته کوراش و جودو دارد.

این استان با ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۹ هیات ورزشی فعال است که ۱۹۷ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان وجود دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha