۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱:۲۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85095521
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

هلند تیمی ۶۰ نفره برای بررسی جنایات جنگی به اوکراین فرستاد

تهران- ایرنا- وزارت دفاع هلند اعلام کرد که تیمی ۶۰ نفره متشکل از کارشناسان هلندی و جمهوری چک برای تحقیق در مورد ارتکاب جنایات جنگی به اوکراین اعزام کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از اسپوتنیک، این وزارتخانه جمعه در بیانیه‌ای گفت که ۹ نفر از این کارشناسان از جمهوری چک و بقیه از کارشناسان هلندی هستند.

این سومین باری است که کارشناسان هلند برای تحقیق در مورد احتمال ارتکاب جنایات جنگی به اوکراین می‌روند و مسئولیت آنها جمع‌آوری شواهد در این زمینه است.

دفتر دادستان دیوان کیفری بین‌المللی نیز در مارس ۲۰۲۲ تحقیقات در مورد ارتکاب جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت در اوکراین را آغاز کرد.

خبرگزاری رویترز چهارشنبه نوشت که اوکراین در حال همکاری با اف‌بی‌آی و شرکت‌های آمریکایی است تا شواهد مرتبط با جرایم جنگی را از سوی روس‌ها جمع آوری کنند.

الکس کوبزانتس مامور ویژه اف‌بی‌آی که پیشتر به عنوان فرستاده این نهاد در اوکراین کار می‌کرد، گفت: این کار بررسی اطلاعات تلفن همراه، تحلیل‌های پزشکی نمونه‌های دی‌ان‌ای و همچنین بررسی اعضای بدن که از میدان جنگ جمع آوری شده را شامل می‌شود.

وی همچنین فاش کرد که اف‌بی‌آی در یک سال و نیم گذشته به اوکراین کمک کرده تا عاملان و جاسوس‌های روس فعال در اوکراین و نیروهای روسیه که در زمان جنگ خارج از کی‌یف مشغول عملیات بودند، را شناسایی کند.

مقام‌های روس ارتکاب هر گونه جنایت جنگی را رد و اعلام کرده‌اند که باید اقدامات نظامی ارتش اوکراین علیه مردم جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک بررسی شود.

وزارت دفاع روسیه آبان گذشته با متهم کردن کی‌یف به ارتکاب جنایات جنگی، اعلام کرد که غرب نسبت به جرایم اوکراین بی‌تفاوت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha