تجهیز دفاتر انجمن سینمای جوان پس از ۱۳ سال

بوشهر – ایرنا – مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: باتوجه به مشکلات زیرساختی این انجمن و براساس مصوبه شورای عالی سینما و برنامه‌ریزی انجام شده؛ دفاتر انجمن سینمای جوان پس از ۱۳ سال تجهیز می‌شوند.

مهدی آذرپندار جمعه شب در حاشیه برگزاری اختتامیه شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر خلیج فارس در گفت وگو با ایرنا افزود: تلاش می‌شود تا نیمه نخست امسال ۵۸ دفتر انجمن سینمای جوان فعال در کشور به صورت سراسری تجهیز ‌شوند.

وی بدون اشاره به اعتبار در نظر گرفته شده برای تجهیز دفاتر دفاتر انجمن سینمای جوان اظهار کرد: اعتبار خوبی برای این کار پیش بینی شده و این اتفاق خود تحول بزرگی در انجمن سینمای جوانان ایران است که بعد از سال‌ها اتفاق می‌افتد.

آذر پندار ادامه داد: انجمن سینمای جوانان ایران سال گذشته ۱۷ میلیارد تومان تعهد تولید ۴۰۰ فیلم حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای داشت که ۷۰ درصد آن مربوط به شهرستان‌ها بود که بخشی از آنها تولید و بخشی هم در حال تولید است .

وی سرجمع تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران با تولیدهای کلاسی و پایان دوره را ۷۰۰ فیلم اعلام کرد.

آذرپندار یادآور شد: انجمن سینمای جوانان ایران تولید سینمایی ندارد اما توانسته فیلم‌سازهای ماهری که فیلم‌های آنها قابلیت شرکت در جشنواره فیلم فجر را دارد به بنیاد سینمایی فارابی معرفی کند.

وی یادآور شد: این انجمن با توجه به داشتن کانون دانش آموختگان از یک خانواده ۲۵۰ هزار نفری برخوردار است.

آذر پندار با بیان اینکه ۵۰ درصد تولیدات فجر پارسال از فارغ التحصیلان انجمن سینمای جوانان ایران است گفت: سال گذشته از ۲۴ فیلم جشنواره فجر ۱۲ فیلم محصول انجمن سینمای جوانان ایران بوده است.

وی مهمترین رویداد هنری امسال انجمن سینمای جوانان ایران را برگزاری چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران از ۲۷ مهر تا ۲ آبان، اردوهای فیلم سازی و ادامه جشنواره‌های منطقه‌ای عنوان کرد.

آذرپندار گفت: هیات بازبینی و انتخاب فیلم‌نامه (پیچینگ) با حضور اعضای این شورا که متشکل از اساتید سینمایی کشور است در بوشهر برگزار و تولیدات مصوب شد.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران گفت: این انجمن فراگیرترین مدرسه سینمای کشور به شمار می‌رود و تولیدات خود را به استان‌ها متمرکز می‌کند.

وی یادآور شد: جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان از قبل هم بوده اما با توجه به شیوع کرونا به مدت سه سال تعطیل و از سال گذشته بار دیگر احیا و قرار است این رخدادهای هنری به صورت منظم برگزار شود.

آذرپندار تاکید کرد: جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان گامی برای دیده شدن هنرمندان شهرستانی است که به دلیل کمبود امکانات و یا هر دلیل دیگری از رقابت‌های ملی باز مانده‌اند.

شصت و ششمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان بوشهر- خلیج فارس جمعه شب پس از چهار روز رقابت در بوشهر به کار خود پایان داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha