کاهش مستمر آمار بیکاری در آذربایجان‌غربی/ نرخی که فقط یک فصل ۲ رقمی بود

ارومیه - ایرنا - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با ابراز خرسندی از کاهش نرخ بیکاری در استان طی چهار فصل متوالی سال گذشته گفت: این نرخ فقط در فصل زمستان بالای ۱۰ درصد بود و در باقی فصول نرخ یک رقمی را شاهد بودیم.

علی دهقانی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کاهش نرخ بیکاری طی چهار فصل متوالی سال گذشته در آذربایجان غربی به ترتیب ۲.۸ درصد، ۲.۵ درصد، ۳.۷ درصد و ۶.۲ درصد بود که همین روند کاهشی امیدواریم امسال هم تداوم داشته باشد.

وی اضافه کرد: در فصول بهار تا زمستان سال گذشته شاهد نرخ بیکاری خوبی در آذربایجان غربی بودیم بطوریکه این نرخ در فصل بهاربه ۷.۴ درصد، تابستان به هفت درصد، پاییز به ۸.۴ درصد و در زمستان به ۱۲.۱ درصد رسید.

دهقانی ادامه داد: این در حالی بود که در زمستان سال ما قبل آن (۱۴۰۰) نرخ بیکاری بالای ۱۸ درصد را شاهد بودیم و در همان سال تنها در تابستان نرخ بیکاری به کمتر از ۱۰ درصد رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی با بیان اینکه این کاهش با همراهی همه بخش های فعال در حوزه اقتصاد استان به دست آمده است، گفت: در زمستان سال گذشته بیشترین کاهش نرخ بیکاری نسبت به زمستان سال ۱۴۰۰ مربوط به استان ما بود.

دهقانی اظهار کرد: در نرخ اشتغال هم در سال گذشته افزایش خوبی داشتیم به طوری که نرخ اشتغال ۳۲.۹ درصدی زمستان سال ۱۴۰۰ به ۳۵.۲ درصد در زمستان سال گذشته رسید.

به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی یکی از استان‌هایی بود که در سال‌های متوالی از بیکاری بالای ۱۰ درصد رنج می‌برد ولی با سیاست‌های خوب اقتصادی دولت سیزدهم، این روند تغییر یافته و سال گذشته، سال بسیار خوبی در حوزه کاهش نرخ بیکاری در این استان بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha