۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵
کد خبر: 85095651
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ازسرگیری ترانزیت غلات اوکراین با توافق ۵ کشور اتحادیه اروپا

تهران-ایرنا- کمیسیون اروپا اعلام کرد که برای ازسرگیری ترانزیت غلات اوکراینی از طریق پنج کشور اتحادیه اروپا که محدودیت هایی را اعمال کرده بودند، توافقی اصولی حاصل شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کشور های بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی و اسلواکی به نگرانی‌های خود در مورد مسئله غلات اوکراین که قرار بود به کشورهای دیگر صادر شود ولی در بازارهای محلی آنها قرار گرفته و باعث کاهش قیمت‌ها برای کشاورزان محلی شده، اشاره کردند.

معاون رئیس کمیسیون اروپا، والدیس دامبروسکیس در توییتی نوشت که اتحادیه اروپا با این پنج کشور به "توافقی اصولی" رسیده است تا به نگرانی‌های کشاورزان در کشورهای همسایه اتحادیه اروپا و اوکراین رسیدگی کند.

وی در ادامه گفت که این توافق شامل "اقدامات حفاظتی" برای چهار محصول ولی جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرد.

همچنین دامبروسکیس گفت که این توافق شامل یک بسته حمایتی به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو (۱۱۰.۲۵ میلیون دلار) برای کشاورزان محلی است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که جمعه با چارلز میشل رئیس شورای اروپا مذاکراتی داشت تا نگرانی های خود در مورد ممنوعیت مخرب صادرات محصولات کشاورزی کشورش را ابراز کند.

پنج کشور اتحادیه اروپا به مسیرهای ترانزیتی غلات اوکراین تبدیل شدند که به دلیل تهاجم روسیه امکان صادرات غلات اوکراین از طریق بنادر دریای سیاه این کشور وجود نداشت.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا نیز در این زمینه گفت که این توافق هم ظرفیت صادرات اوکراین را حفظ می کند که در نتیجه به تامین غلات جهان ادامه می دهد و هم معیشت کشاورزان ما حفظ می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha