استان سمنان از وضعیت پرخطر کرونایی خارج شد

سمنان - ایرنا - ۶ شهرستان استان سمنان طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی کشور در وضعیت زرد و شهرستان‌های آرادان و میامی در وضعیت آبی قرار دارند و استان سمنان از وضعیت نارنجی و پرخطر کرونایی خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونا اعلام‌شده از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در استان سمنان و نسبت به هفته گذشته، شهرستان‌های سرخه و دامغان از نارنجی به زرد و شهرستان شاهرود از آبی به زرد تغییر کرد.

وضعیت کرونایی شهرستان‌های آرادان و میامی نیز همچون هفته گذشته آبی و شهرستان‌های گرمسار، سمنان و مهدیشهر همچنان زرد است.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، از مجموع جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری استان سمنان ۴۵ هزار و ۸۱۶ خانوار روستایی در ۵۴۹ روستا و آبادی استان زندگی می کنند.

۶ شهرستان سمنان، دامغان، مهدیشهر، سرخه، گرمسار و آرادان تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان و شهرستان‌های شاهرود و میامی با ۵۴ هزار کیلومتر مربع مساحت، گستره زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است.

با اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، هیچ شهری در وضعیت قرمز کرونایی نیست و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۳۹ به ۹ شهر کاهش یافت.

همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۳۵ به ۲۱۳ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۷۰ به ۲۲۶ شهر رسید.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۱۶ هزار و ۲۷۹ نفر در کشور نیز دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۱ هزار و ۹۳۱ نفر دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۷۲۷ نفر، دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۲۱ هزار و ۹۳۷ دُز رسید.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور نیز به هفت میلیون و ۶۰۸ هزار و ۲۳۸ نفر رسید. تاکنون هفت میلیون ۳۵۸ هزار و ۳۶۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۶۰۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۵۶ میلیون و ۳۵۶ هزار و ۹۱۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند و انتظار می‌رود آحاد جامعه با انجام به موقع واکسیناسیون در حفظ حقوق شهروندی و کمک به کادر درمان در قطع زنجیره انتقال این ویروس منحوس همراهی کنند.

ویروس کرونا (COVID-۱۹) اواسط دسامبر ۲۰۱۹ (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» کشور چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌ برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد؛ این ویروس در نهایت به همه کشورها از جمله ایران سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha