۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85095748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۶ هزار و ۵۳ فقره سند مالکیت روستایی در زنجان صادر شد

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۰۸
کد خبر: 85095748
۷۶ هزار و ۵۳ فقره سند مالکیت روستایی در زنجان صادر شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: تاکنون ۷۶ هزار و ۵۳ فقره سند مالکیت روستایی در زنجان صادر شده که این میزان ۱۵ درصد بالاتر از میانگین کشوری است.

رضا خواجه ای روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی در استان ۸۲.۱ درصد بوده که این رقم در سطح کشور ۶۶.۳ درصد است.

وی اظهار داشت: همچنین تاکنون هشت هزار و ۷۲۱ فقره سند برای واحدهای مسکونی شهری به میزان ۳۴.۴ درصد در استان صادر شده است.

این مسوول با بیان اینکه طرح سند دار کردن املاک روستایی و شهری در راستای توسعه عدالت اجتماعی است، افزود: صدور سند برای واحدهای مسکونی روستایی، موجب افزایش مشارکت و فعالیت در روستاها می‌شود و توسعه پایدار را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: بنیاد مسکن استان با همکاری اداره ثبت اسناد و املاک در این زمینه موفق عمل کرده و میزان صدور اسناد مالکیت روستایی در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان تاکید کرد: طرح سنددار کردن املاک روستایی برای نیل به اهداف کلان برنامه توسعه چون گسترش عدالت اجتماعی، محرومیت‌زدایی و توجه به اقشار محروم و کم‌درآمد مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته وی، صدور سند اماکن روستایی اثرات مثبتی در ابعاد اجتماعی، اقتصادی، کالبدی و مدیریتی در روستاها داشته است.

خواجه ای خاطرنشان کرد: طی سال گذشته چهار هزار و ۷۳۱ فقره سند برای واحدهای مسکونی روستایی و شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت استان صادر شد که نسبت به برنامه تعیین شده ۱۹۰ درصد رشد داشته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha