خدمات دندان پزشکی در مراکز سلامت با پایین ترین تعرفه ارایه می شود

همدان- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: خدمات دندان پزشکی در مراکز خدمات جامع سلامت با پایین ترن تعرفه و نرخ به مراجعان ارائه می شود در حالیکه بسیاری از ساکنلان جوامع شهری از این موضوع مطلع نیستند.

فاطمه ترکمان اسدی روز شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه به اینکه یکی از اولویت های دانشگاه علوم پزشکی همدان سلامت دهان و دندان برای دستیابی به یک سلامت کامل است اما بسیاری از همشهریان از خدمات دندان پزشکی که در مراکز شهری می توانند برخوردار شوند مطلع نیستند

وی اضافه کرد: خدمات دندانپزشکی با تعرفه هایی بسیار پایین تر از دیگر بخش ها توسط دندان پزشکان توانمند در مراکز خدمات جامع سلامت ارائه می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با بیان اینکه ارتقای شاخص های سلامت در استان مهمترین اولویت این مجموعه در سالجاری است گفت: در این راستا شعارهای هفته سلامت نیز "سلامت برای همه" برگزیده شده است

ترکمان اسدی افزود: همچنین هدف معاونت بهداشتی آشنا کردن جامعه هدف به ویژه ساکنان در مناطق شهری با مجموع اقدامات بهداشتی که به صورت رایگان در مرا;ز خدمات جامع سلامت ارائه می شود است.

وی اضافه کرد: مردم با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت می توانند از خدمات غربالگری و خطر سنجی بیماری به صورت رایگان بهره مند شوند و از ریسک و احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی مطلع شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، دریافت رایگان مشاوره سلامت روان با توجه به چالش های، نگرانی ها و دغدغه هایی که می تواند سلامت روان افراد را تهدید کند از دیگر اقدامات است چرا که توجه به سلامت روان یکی از ارکان مهم برای ارتقای سلامت مردم است.

ترکمان اسدی اضافه کرد: بسته کاملی از خدمات بهداشتی در این مراکز با حضور کارشناسان سلامت روان، کارشناسان تغذیه، پزشکان، دندان پزشکان، مراقبان سلامت می توان رایگان یا با قیمت معقول دریافت کرد.

وی از مردم به ویژه مردم مناطق شهری دعوت و درخواست کرد با مراکز جامع خدمات سلامت ارتباط را بیشتر برقرار و نسبت به تکمیل پرونده خانوار اقدام کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: شبکه یهداشت یکی از شهرستان های تابعه استان همدان در حال غربالگری پوکی استخوان، غربالگری فعالیت فیزیکی و اختلالات اسکلتی و عضلانی است که این اقدام ارزشمند به ظور حتم اثر در بلند مدت مشخص می شود.

ترکمان اسدی ادامه داد: نتایج فعالیت های صورت گرفته در حوزه بهداشت، مهم، دیر بازده، ناملموس و نامحسوس است یعنی سالها طول می کشد تا اثر آن را مردم لمس کنند.

وی با بیان اینکه در زمینه جوانی جمعیت نیازمند کاری جهادی و فرا حاکمیتی هستیم گفت: باید دولت، مردم، سمن ها و نهادها در این باره احساس تکلیف کنند چرا که جوانی جمعیت دغدغه بزرگی برای همه ما، آینده سرزمین و کودکان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha