۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85095797
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

امام‌جمعه ایلام: رویکرد دستگاه ها در برابر هجمه فرهنگی دشمن باید منسجم باشد

ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با بیان اینکه در عرصه فرهنگی نیازمند یک برنامه منسجم هستیم، گفت: این اقدام مهمترین ابزار در برابر تهاجم فرهنگی دشمن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین اله نور کریمی تبار روز شنبه در دومین‌ نشست شورای فرهنگی منطقه هفت صنعت نفت اظهار داشت: مردم ایلام در دوران دفاع مقدس در آن شرایط سختی که دشمن تهدید کرد شهرها را بمباران می کند، به دامن کوه ها و جنگل ها پناه برده و هیچگاه در برابر دشمن بعثی صحنه را خالی نکردند و شجاعانه تا پای جان ایستادند.

وی افزود: حماسه ایلامیان در دوران دفاع مقدس و مقابله همه جانبه با دشمن بعثی موجب شد این مردم خادم زائران عتبات عالیات باشند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: برگزاری شورای فرهنگی نفت منطقه هفت کشور در ایلام یک فرصت مغتنم است ، استان ایلام کنگره بزرگ اربعین فرصتی خاص است که خداوند برای این استان ایجاد نمود که امام حسین(ع) به ما عطا کرده و در واقع کل حرکت اربعین یک کار فرهنگی است.

حجت الاسلام والمسلمین کریمی تبار با اشاره به اهمیت معنوی و جهانی پیاده روی اربعین حسینی و میزبانی استان ایلام به عنوان پایتخت اربعین حسینی در کشور، یادآور شد: باید با تمامی توان از ظرفیت های لازم برای ایفای نقش فرهنگی در میزبانی از زوار اربعین استفاده کرد و در راستای کارهای فرهنگی حوزه اربعین هزینه ها باید هدفمند باشد.

وی با اشاره به ارزشمند بودن برگزاری چنین نشست‌هایی افزود: امید است مسائل مطرح در این جلسات دنبال و تنها به یک نشست محدود نشود، زیرا در چنین نشست‌هایی تولید و فکر و اندیشه صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام نیز در این نشست تاکید کرد: برنامه‌ریزی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی در همه زوایای زندگی اعم از خانواده و محیط کار چراغ راهی برای تعالی و افزایش بهره‌وری است.

محمود کشاورز با اشاره به برگزاری نشست شورای فرهنگی منطقه هفت کشور بیان کرد: استان‌های ایلام، کرمانشاه، همدان، لرستان و کردستان دارای بارقه‌های عمیقی از فرهنگ غنی ایرانی - اسلامی هستند و مفاهیمی که در این مناطق شکل می‌گیرد می‌تواند آثار ارزنده خود را در سطح کشور برجای گذارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha