توافق آمریکا و کانادا برای مقابله گسترده با قاچاق سلاح و توزیع مواد مخدر

تهران-ایرنا- کانادا و ایالات متحده آمریکا برای تبادل اطلاعات بیشتر در مورد مقابله با قاچاق اسلحه و مواد مخدر در مرزهای مشترک‌شان توافق کردند.

به گزارش ایرنا از ای‌بی‌سی نیوز، کانادا و ایالات متحده توافق کردند که اطلاعات بیشتری در مورد قاچاق اسلحه و مواد مخدر در مرز مشترک خود به اشتراک بگذارند و متعهد شدند که حوادث اخیر مرگ مهاجران در مرز را بررسی کنند.

مارکو مندیسینو وزیر امنیت عمومی کانادا اعلام کرد که اتاوا چهار توافقنامه جدید یا به روز شده را با واشنگتن امضا کرده است که به پلیس سلطنتی کانادا و آژانس خدمات مرزی کانادا اجازه می دهد تا اطلاعات بیشتری را با همتایان آمریکایی خود تبادل کنند.

مقامات جزییات کمی در مورد تغییرات اساسی ایجاد شده در نتیجه توافقات ارائه کردند. اما مندیچینو تصریح کرد که این توافق‌ها به کانادا اجازه می‌دهد تا به طور خاص پیگیر سلاح‌های گرم خصوصی موسوم به «سلاح‌ ارواح» که شناسایی و ردیابی آنها غیرممکن است و توسط باند خلافکاران استفاده می‌شود، باشد.

این اعلامیه در طی برگزاری مجمع جنایات فرامرزی با حضور مندیسینو، دیوید لامتی وزیر دادگستری کانادا، الخاندرو مایورکاس وزیر امنیت داخلی ایالات متحده و مریک گارلند دادستان کل ایالات متحده قرائت شد.

هدف این قراردادها کمک به توقف ارسال مواد افیونی مانند فنتانیل است. مریک گارلند دادستان کل آمریکا اعلام کرد که مقامات مواد مورد استفاده برای تولید داروهای مخدر کشنده و ارسال عناصر تشکیل دهنده آن از چین را پیگیری خواهند کرد.

مندیچینو در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: این توافق به معنای تحقیقات مشترک بیشتر در مورد قاچاق اسلحه و مواد مخدر است.

در بیانیه ای مشترک آمده است که مجریان قانون در هر دو سوی مرز برای درک مشترک از قوانین حریم خصوصی دو کشور آموزش خواهند دید.

این چهار رهبر همچنین متعهد شدند که حوادث اخیر مرگ مهاجران در مرز را بررسی کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha