مجموع مستمری ماهانه بیمه‌شدگان تامین اجتماعی سمنان سال گذشته ۳۱۰ میلیارد تومان بود

سمنان- ایرنا- مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان گفت: ۳۱۰ میلیارد تومان ماهانه مستمری بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان در سال ۱۴۰۱ پرداخت شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، کمال نیک اقبال روز شنبه در نشست چهره به چهره مسوولان استان سمنان با کارگران با حضور استاندار و فرماندار سمنان و دیگر مسوولان استانی در خانه کارگر استان سمنان بیان کرد: استان سمنان ۹۰ هزار مستمری بگیر تحت پوشش تامین اجتماعی دارد.

وی افزود: تامین اجتماعی استان سمنان ۳۵ هزار بیمه شده اجباری و ۱۸۳ هزار بیمه شده اصلی دارد و در مجموع بیش از ۵۲۵ هزار نفر از جمعیت استان سمنان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: بالغ بر ۷۳ درصد جمعیت استان سمنان تحت‌پوشش تامین اجتماعی هستند که این شاخص در کشور حدود ۵۴ درصد است.

نیک اقبال ابراز کرد: ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در استان سمنان سال گذشته مقرری بیمه بیکاری دریاف کردند و ماهانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان سمنان گفت: هفت هزار و ۵۰۰ نفر در استان تحت پوشش بیمه ساختمانی هستند و از مزایای دولتی استفاده می‌کنند و این آمار یک درصد کشور را شامل می‌شود و همین تعداد کارگر ساختمانی در انتظار بیمه هستند.

شرایط خدمت‌دهی مراکز درمانی تامین اجتماعی استان سمنان

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان هم در این نشست گفت: ساخت کلینیک بیمارستان شفا با ۱۰۰ میلیارد تومان طی ۲ سال و کلینیک دامغان با تامین زمین در دستور کار است.

کاظم امیدیان بیان کرد: ساخت درمانگاه تامین اجتماعی دامغان در دستور کار است و به تازگی مشکل تامین زمین و تخصیص چهار هزار متر زمین از شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به این منظور رفع شد و قرار است پس از ساخت درمانگاه، زمین درمانگاه فعلی تهاتر شود.

وی خاطرنشان کرد: ایوانکی مصوبه ساخت درمانگاه از سوی سازمان تامین اجتماعی دارد که با کمک خیر و اهدای زمین در دستور کار است و توسعه یا احداث درمانگاه در گرمسار نیز در دست بررسی است.

امیدیان تصریح کرد: ۲۷ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در بسطام شاهرود زندگی می کنند که احداث درمانگاه تامین اجتماعی در صورت اخذ مصوبه هیات مدیره کشور پیگیری می‌شود.

وی یادآور شد: برای شبانه‌روزی شدن فعالیت کلینیک مهدیشهر مصوبه اخذ شد و به زودی با برگزاری آزمون و تامین نیروی انسانی، فعالیت این مرکز شبانه‌روزی می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان گفت: طی یک ماه آینده بخش وی آی پی بیمارستان شفا سمنان راه‌اندازی می‌شود و تلاش برای عقد قرارداد با بیمه تکمیلی در دست پیگیری است.

وی ابراز کرد: تجهیز اورژانس بیمارستان شفا تنها بیمارستان تامین اجتماعی استان سمنان در دستور کار است.

وی افزود: ۱۰۰ نیروی تخصصی، خدماتی و اداری در تامین اجتماعی استان سمنان جذب و تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه علوم پزشکی برای طبابت پزشکان متخصص در مراکز ملکی تامین اجتماعی امضا شد و اکنون ۱۶ پزشک متخصص همکاری دارند.

امیدیان با اشاره به اینکه بیمارستان امام حسین(ع) ملک تامین اجتماعی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی شاهرود است، بیان کرد: طبق مصوبات تا پیش از این بیمارستان تعرفه از بیمه شدگان این سازمان دریافت نمی کرد، اما قرارداد ۱۰ ساله بود و اکنون قرارداد تمام شده است و پیگیری در این زمینه انجام شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان اضافه کرد: کمبود نیروی متخصص و کمبود برخی اقلام دارویی وجود دارد که رفع این مشکلات در دست پیگیری است.

وی بیان کرد: سازمان تامین اجتماعی در ۲ قالب درمان مستقیم و غیرمستقیم به بیمه شدگان خدمات ارائه می‌دهد و اکنون تامین اجتماعی استان سمنان با طرف قرارداد شدن با بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی شامل داروخانه‌ها، آزمایشگاه‌ها و هشت کلینیک و یک بیمارستان ملکی، به بیمه‌شدگان خدمت ارایه می‌دهد.

وی بیان کرد: پنج میلیون و ۷۰۰ بار مراجعه افراد به مراکز زیر پوشش تامین اجتماعی استان سمنان طی سال گذشته ثبت شد که به عبارتی هر بیمه شده ۱۰ بار در سال گذشته به پزشک مراجعه کرد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان سمنان تصریح کرد: اعتبار هزینه شده در بخش درمان تامین اجتماعی استان سال ۱۴۰۰ به میزان ۶۰۰ میلیارد تومان بود و برای سال ۱۴۰۱ بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان براورد می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha