۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۸
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85095915
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

استاندار گیلان: امام راحل روح آزادگی و استقلال در کالبد کشور دمید

رشت - ایرنا - استاندار گیلان گفت: امام راحل روح آزادگی، استقلال و ارزش های دینی در کالبد بی‌جان کشور دمید و پرچم اسلام را زمانی که ایران در اختیار و سیطره دشمنان بود به اهتزاز درآورد.

به گزارش ایرنا، اسدالله عباسی روز شنبه در جلسه ستاد ارتحال امام (ره) در رشت اظهار کرد: حضرت امام خمینی(ره) چهره ای والا و با عظمت بود که به ما شخصیت، هویت و بصیرت داد و نظامی را بنیانگذاری کرد که در ادامه راه اسلام ناب محمدی(ص) است.

وی افزود: امام راحل موجب شد تا درک استکبارستیزی ما تقویت شده و در سایه اعتقادات اتحاد امت اسلامی را موجب شد تا ما هویت خود را بشناسیم و ما از بند اسارت آزاد کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: امام راحل(ره) حرکت انقلابی خود را از سال ۴۲ آغاز کردند و سرانجام انقلاب پرشکوه ما در سال ۵۷ به پیروزی رسید که از محاسن این انقلاب، گفتمان آزادی، آزادی بیان و حضور مردم در انتخابات است که در جهان بی‌نظیر است.

وی اضافه کرد: پس از یک ماه از پیروزی انقلاب اسلامی امام راحل(ره) رفراندوم را برگزار کرده و قانون اساسی نیز تصویب شد که این موارد نیز در جهان بی‌نظیر است چون هدف امام خمینی (ره) حضور مردم در همه صحنه‌ها بود.

استاندار گیلان بیان کرد: البته پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی دشمنان تلاش زیادی کردند تا با کودتا، جنگ تحمیلی، تجزیه طلبی، ترور و دیگر نقشه‌های شوم خود به انقلاب ما و این ملت نو کشور ضربه بزنند اما موفق نشدند و ملت ما توانست از همه این سختی‌ها عبور کند.

عباسی به در پیش بودن سالگرد ارتحال بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: ما باید بتوانیم در سالگرد ارتحال امام احل(ره) دین خود را ادا کرده

و با برنامه‌های متنوع فرهنگی سیره و روش و منش امام (ره) را ترویج کنیم.

وی گفت: با توجه به شرایطی که در چند ماه گذشته کشور تجربه شد وجنگ ترکیبی که دشمنان به راه انداختند و باایجاد اغتشاش، دامن زدن به بی‌حجابی و دیگر فتنه‌ها همه توان خود را برای ضربه این ملت و نظام به کار گرفته اند باید امسال سالگرد امام راحل را با شکوه هر چه بیشتر برگزار کرده و این پیام را با تاکید مضاعف به جهانیان بدهیم که ملت ما همچنان در مسیر انقلاب گام بر می‌دارد.

استاندار گیلان به اعزام کاروانهای پیاده و سواره از گیلان برای حضور در مراسم ارتحال امام راحل(ره) نیز اشاره و اظهار کرد: بسیاری علاقمندند که در کاروان های پیاده حضور یابند اما ما محدودیت داریم باید شرایط را طوری مهیا کنیم تا کاروان‌های ما بدون کوچکترین مشکلی در مراسم ارتحال حضور یابند.

در جلسه ستاد ارتحال امام در گیلان، سردار محمد عبدالله‌پور فرمانده سپاه قدس این استان، حسین مصطفی‌پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان و برخی از مدیران استان حضور داشتند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha