۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85095928
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بانوان تاثیرگذار خراسان جنوبی تجلیل شدند

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۱۰
کد خبر: 85095928
بانوان تاثیرگذار خراسان جنوبی تجلیل شدند

بیرجند - ایرنا - بانوان فعال و موثر در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و علمی در اولین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار خراسان جنوبی تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا اولین کنگره استانی بانوان تاثیرگذار به همت اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری و با همکاری دستگاه‌های اجرایی روز شنبه با حضور استاندار خراسان جنوبی، جمعی از مسوولان و بانوان در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی در این همایش گفت: ۹۰ نفر در مرحله سوم از سامانه گوهرشاد توسط داوران استانی و نهاد ریاست جمهوری انتخاب شدند که ۲۶ نفر امروز تجلیل می‌شوند.

فرشته اسدزاده هدف از برپایی این کنگره را معرفی چهره‌های اثرگذار استان در حوزه زنان و خانواده عنوان کرد و افزود: تلاش می‌شود از این منظر جایگاه زنان را بر زندگی فردی و اجتماعی اثرگذار معرفی کنیم.

وی گفت: سه نفر به عنوان بانوان شاخص تندیس کنگره را دریافت می‌کنند که "ساجده ماهگلی" نوآور در جهاد تبیین و مبدع اولین موزه خانگی ایثار و شهادت یک از این بانوان است و توانسته به صورت آتش به اختیار موزه شهید رئوفی‌فرد را در بیرجند تاسیس کند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون مهمانان فراوانی از سطح کشور و حتی بین‌المللی از این موزه دیدن کردند و سازمان‌های مردم‌نهاد، دانش‌آموزان و جوانان هم این موزه را مکانی امن و صمیمی برای برقراری ارتباط با شهدا می‌دانند.

وی افزود: "بانو ابراهیمی" مادر مرحومه راضیه راهپیما نیز مادر نمونه ایثار است که دخترش چند سال پیش در سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شد و با رضایت ایشان اعضای بدن فرزند به چند بیمار اهدا شده است.

اسدزاده گفت: این مادر تمامی هدایا و حتی دیه فرزندش را در امور ساخت مدرسه و مسجد برای روستاها هزینه کرده و جزو خیران فرهنگی است.

وی ادامه داد: نفر سوم از بانوان تاثیرگذار استان نیز مادری است که با تربیت بسیار خاصی توانسته پدیده قرآنی را به جامعه تحویل دهد.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی گفت: از آنجایی که شناخت استعدادهای کودکان کار ساده ای نیست وقتی یک مادر آن هم در منطقه محروم بتواند استعداد خاص فرزندش را بشناسند و آن را شکوفا کند جای تقدیر دارد.

وی افزود: پخش مستند زندگی بانوان تاثیرگذار نیز فرصتی را برای الگوسازی نسل جوان فراهم خواهد کرد.

در این آیین با حضور استاندار خراسان جنوبی ۲۶ بانوی موثر در حوزه‌های مختلف تجلیل شدند و تندیس کنگره به سه نفر از بانوان تاثیرگذار خراسان جنوبی شامل "ساجده ماهگلی" روایتگر شهدا و انقلاب، "حلیمه آذری" فعال قرآنی و مادر عطیه عزیزی (نابغه قرآن کریم)، "بانو ابراهیمی" اهدا کننده اعضای بدن فرزند (راضیه راهپیما) اهدا شد.

اولین کنگره ملی بانوان تاثیرگذار با شعار "خیزش بانوان برای جهانی سرشار از معنویت و عدالت" دی سال گذشته به همت معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور برگزار شد و برگزاری کنگره استانی بانوان تاثیرگذار برای اوایل امسال برنامه‌ریزی شده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha