۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۲۴
کد خبرنگار: 915
کد خبر: 85096059
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گنجینه اسناد و معرفی مفاخر گلستان در دست تهیه است
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس - ایرنا - مدیرکل ثبت احوال گلستان اعلام کرد: این اداره کل با همراهی دیگر ادارات و نهادی مرتبط استانی و شهرستان‌ها و در طرحی ابتکاری گنجینه اسناد و معرفی مفاخر این استان را در حوزه‌های "علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، سیاسی، اقتصادی، دینی و ایثار و شهادت" آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمیدرضا مطیع روز شنبه در نشست با فرماندار ویژه، روسای دانشگاه‌ها و برخی ادارات گنبدکاووس با موضوع مشارکت در تهیه گنجینه اسناد معرفی مفاخر گلستان گفت: این اقدام فرهنگی با هدف معرفی بهتر و بیشتر بزرگان، مفاخر و افراد برجسته این استان طی یک قرن اخیر و در حوزه‌های مختلف به نسل جوان و آینده و در راستای مصوبه جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی گلستان در سوم دیماه سال قبل، صورت می‌گیرد.

وی افزود: مرحله شناسایی و جمع آوری اطلاعات، آثار و مدارک بجامانده از مفاخر گلستان از سوی اداره کل ثبت احوال و با همراهی ادارات و نهادهای مرتبط استانی و شهرستان‌ها با برگزاری نشست‌های هماهنگی درحال انجام است.

مطیع اضافه کرد: حداکثر تا یکماه آینده شیوه‌نامه جامع سطوح مفاخر و افراد شاخص گلستان و نحوه جمع آوری اطلاعات آن تدوین و برای ادارات مرتبط ارسال خواهد شد ضمن اینکه اداره کل ثبت احوال استان اسناد هویتی تمامی مفاخر و افراد شاخص استان از سال ۱۳۰۵ تاکنون را دارد.

مدیرکل ثبت احوال گلستان ادامه داد: پس از تهیه گنجینه اسناد و معرفی مفاخر استان، این گنجینه از طریق برپایی نمایشگاه‌های حضوری و مجازی، چاپ کتاب و آلبوم در اختیار افراد علاقمند به مطالعه و تحقیق و پژوهش قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: خلا وجود چنین گنجینه‌ای در گلستان که مفاخر و بزرگان زیادی در حوزه‌های مختلف "علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، ورزشی، سیاسی، اقتصادی، دینی و ایثار و شهادت" دارد، بشدت احساس می‌شود.

مطیع ابراز امیدواری کرد با همراهی دیگر ادارات و نهادهای گلستان و شهرستان‌ها، گنجینه اسناد و معرفی مفاخر این استان در کوتاهترین زمان ایجاد شود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس هم در این نشست با مثبت ارزیابی کردن موضوع ایجاد گنجینه اسناد و معرفی مفاخر گلستان و شهرستان ها در حوزه‌های گوناگون با پیشگامی اداره کل ثبت احوال استان، گفت: آشنایی با مفاخر و بزرگان گذشته و آثار و تجربیات آنها همانند چراغ راهی برای آینده است.

مهدی دهرویه افزود: این اقدام ارزشمند فرهنگی را می‌توان در راستای جهاد تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب مبنی بر بیان موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی و مفاخر و بزرگان این مرز و بوم به مردم و نسل جوان دسته‌بندی و اجرا کرد.

وی اضافه کرد: برای موفقیت در این اقدام نیاز به تشکیل کارگروه‌های تخصصی در رسته‌های گوناگون برای جمع آوری اطلاعات مرتبط با مفاخر هر رسته از جمله نقش، آثار، تصمیمات تاثیرگذار و خلاقیت‌های آنها در زمان حیات داریم.

دهرویه ادامه داد: شهرستان تاریخی و فرهنگی گنبدکاووس در حوزه‌های گوناگون مفاخر و بزرگان زیادی دارد که معرفی آنها به مردم بالاخص نسل جوان ضروری است.

در این نشست مقرر شد، دانشگاهیان، شبکه بهداشت و درمان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان گنبدکاووس نسبت به ارائه بانک‌های اطلاعاتی از بزرگان و مفاخر حوزه فعالیت خود که پیش از این تهیه کردند به فرمانداری اقدام نمایند.

گنبدکاووس با ۴۱۱ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان بزرگ استان گلستاناست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha