۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85096116
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

نگاه ویژه دولت به ورزش همدان/ چهار استخر شنا تکمیل می‌شود

همدان- ایرنا- یکی از شاخص های سنجش حرکت های امیدبخش دولت سیزدهم در استان همدان را باید در امر ورزش و توجه ویژه برای اجرای طرح های مهم ورزشی دانست که تنها در یک رشته ورزشی مفرح همچون "شنا" چندین طرح مهم در شهرهای مختلف استان یا افتتاح شده و یا در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله در بخش ورزش با استقرار دولت سیزدهم، به صورت جدی مورد توجه و در دستور کار قرار گرفت تا با شتاب بخشی در روند اجرا، زمینه تکمیل و بهره برداری از آنها فراهم شود و ظرف بیش از یک سال گذشته و انجام سفر رئیس جمهور شاهد افزایش پنج هزار متری سرانه ورزشی در این استان هستیم.

در این راستا سال گذشته ۱۸۴ میلیون تومان اعتبار در قالب مصوبات سفر رئیس جمهور به اجرا و تکمیل طرح‌های نیمه تمام حوزه ورزش و جوانان این استان اختصاص داده شد.

یکی از دغدغه‌های اصلی ورزش استان همدان، کمبود امکانات تفریحی و ورزشی برای نسل جوان به خصوص بانوان بود و همواره برخورداری از استخر شنا جزو مطالبات مهم آن‌ها به شمار می‌رفت.

هم اینک با راه‌اندازی استخر شنا بانوان کبودرآهنگ پس از ۱۷ سال انتظار، شور و شوق وصف ناپذیر در بین بانوان این شهرستان به خصوص روستاهای همجوار ایجاد شده است.

عملیات احداث استخر شنای کبودرآهنگ به عنوان بخشی از مجتمع ورزشی بانوان این شهرستان در سال ۸۵ آغاز شد اما در طول این سال‌ها مورد کم توجهی و توقف در مراحل ساخت و تکمیل قرار گرفت که برای احداث این مجموعه پنج میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

تجهیز و تکمیل استخر اسدآباد نیز عیدی بهارانه به مردم دیار سیدجمال الدین اسدآبادی بود؛ آب گیری و تست نهایی این استخر انجام شده و به زودی قرار است در اختیار عموم مردم این شهرستان قرار بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان در این باره گفت: عملیات تکمیل استخرهای شنا در سطح شهرستان‌های این استان در حال انجام است و امسال شاهد بهره برداری از چهار استخر خواهیم بود.

علی حقیقی اظهار داشت: امسال بهترین موقعیت برای ورزش دوستان رشته شنا است چرا که امروز استخر بانوان کبودرآهنگ را افتتاح کردیم و طی روزهای آینده نیز استخرهای اسدآباد، ملایر و بانوان همدان نیز بهره برداری و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: شنا جزو رشته‌های مورد علاقه عموم مردم است، به خصوص در فصول تعطیلی مدارس شاهد افزایش چشمگیر آمار ورزشکاران در استفاده از استخرها هستیم.

حقیقی بیان کرد: همچنین برای توسعه ورزش شنا، شیرجه و واترپلو، امکانات سخت‌افزاری مطلوبی در سطح استان ایجاد شده که انتظار می‌رود کابینه جدید هیات شنا به این مهم توجه جدی داشته و در راستای اجرای طرح استعدادیابی نیز برنامه ریزی مطلوبی داشته باشد.

وی با اشاره به رفع موانع قانونی استخرحجاب همدان پس از سال‌ها انتظار، گفت: این استخر از موقعیت بسیار مطلوبی برخوردار است که با راه‌اندازی آن جمعیت بانوان علاقه مند به رشته شنا را در نقاط مختلف شهر همدان تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی، توسعه مدارس شنا بویژه برای سنین پایه را راهکار مناسبی برای ارتقای این رشته در استان دانست و افزود: باتوجه به نزدیکی فصل تابستان، باید در راستای بهره برداری مطلوب از استخرهای شنا در قالب طرح اوقات فراغت استفاده لازم نیز صورت بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان همدان یادآور شد: تمامی شهرستان‌ها از استخرهای شنا برخوردار هستند و توجه جدی به همه شهرها در راستای توسعه متوازن در بخش ورزش داریم.

توزیع عادلانه امکانات رویکرد دولت سیزدهم

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان نیز با اشاره به اینکه سیاست و رویکرد اصلی دولت سیزدهم رفع تبعیض، توزیع عادلانه امکانات و منابع و محرومیت زدایی است، افزود: رویکرد دولت بر این است که در همه بخش‌ها امکانات به نحو عادلانه توزیع شود و در حوزه ورزش نیز توجه جدی به آن شده است.

حسن رضانیا افزود: استاندار همدان حامی همیشگی ورزش به ویژه توسعه ورزش بانوان است و توسعه فضاهای ورزشی در راستای دسترسی بهتر عموم مردم را مورد تاکید دارند.

وی با اشاره به اینکه سیاست و رویکرد اصلی دولت سیزدهم توسعه مناطق کم برخوردار و رعایت عدالت در تمامی امور است، خاطرنشان کرد: رویکرد دولت بر این است که در همه بخش‌ها امکانات به نحو عادلانه توزیع شود.

سیاست و رویکرد اصلی دولت سیزدهم توسعه مناطق کم برخوردار و رعایت عدالت در تمامی امور است

رضانیا با اشاره به نقش و جایگاه ورزش در توسعه و پیشرفت جامعه گفت: سرمایه گذاری در ورزش هزینه نیست، بلکه هزینه کرد در این حوزه دستاوردهایی بزرگی را برای آینده کشور به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه توجه به تندرستی زنان و دختران سلامت جامعه را به همراه دارد، افزود: ارتقا آگاهی و دانش‌ و بینش زنان نسبت به وضعیت جسمانی و سلامتی خود نقش موثری در سلامت خانواده خواهد داشت.
استان همدان در حال حاضر دارای ۳۰ استخر سرپوشیده شنا است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha