۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۱
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85096144
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه شهرقدس: برای تحقق شعار سال باید از کارگر حمایت شود

شهرقدس - ایرنا - امام جمعه شهرقدس گفت: برای تحقق شعار سال، رشد تولید، مهار تورم، باید از کارگر حمایت کنیم.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام رضا جوکار در دیدار با جمعی از کارگران که در دفتر امام جمعه شهرستان قدس برگزار شد، اظهار داشت: باید از کارگر و کارفرما حمایت شود، به هر دو توجه کرد و حق هیچیک نباید نادیده گرفته شود، اگر کارفرما ضعیف شود به طور مستقیم زیانش به کارگر می رسد.

وی با اشاره به چرخه تولید که شامل مواد اولیه، کارخانه، ماشین آلات، تعمیرات، تولید و فروش می شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این مجموعه عظیم، تعطیلی یک کارخانه یا تولیدی، به معاش و زندگی افراد بسیار زیادی به صورت مستقیم و غیر مستقیم تاثیر گذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام جوکار اضافه کرد: روز جهانی کارگر با پیشینه حمایت از حق و حقوق کارگران نامگذاری شده و کارگر به عنوان رکن و محور اصلی برای امرار معاش، اقتصاد و چرخهای تولید و صنعت در جامعه است.

امام جمعه شهرستان قدس از کارگران با عنوان ستون فقرات اصلی اقتصاد در هر جامعه یاد و تاکید کرد: این دست توانای کارگر است که کارهای سخت را به سامان می رساند.

وی رعایت حقوق کارگر را به معنای احترام و ارزش به آنان خواند و افزود: شمردن او یعنی رعایت حقوقش و به فرموده امام صادق (ع) قبل از اینکه عرق کارگر خشک شود باید مزدش پرداخته شود.

جوکار ادامه داد: وقتی کسی برای رزق حلال کار و تلاش می کند دیگر نباید دغدغه دریافت به موقع حقوق و مزایا را داشته باشد که این از وظایف کارفرما است.

این مسئول همچنین جلب رضایت مصرف کننده را در گرو رضایت کارگر و کارفرما بیان کرد و یادآور شد: اگر بخواهیم کار با کیفیت تولید و رضایت همه در جامعه جلب شود باید در این چرخه هر کس به وظایف خود به خوبی عمل کند، از مسولان تا مردم، کارگر و کارفرما، که این امر موجب برکت در کار و زندگی خواهد شد.

وی از مسئولان و مدیران شهرستان درخواست کرد با شناسایی و پیگیری مشکلات، هر از گاهی با دعوت از مجموعه های کارگری به مشکلات و دغدغه های آنان رسیدگی شود.

شهرستان قدس در غرب استان تهران قرار گرفته و دارای مجموعه های عظیم صنعتی از جمله ۲ شهرک صنعتی گلبرگ و اسماعیل آباد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha