۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۵۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85096210
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زنجان در کیفیت تولید نان جزو سه استان برتر کشور است

زنجان - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بر اساس اعلام مرکز پژوهشکده غلات کشور، زنجان به لحاظ کیفیت تولید نان جزو سه استان برتر کشور است.

ولی الله زمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:یکی از عوامل موفقیت استان در تولید نان با کیفیت، بازرسی و پایش از روند تولید آرد در کارخانجات آردسازی استان است که به صورت مستمر و هر ۲ هفته یکبار در راستای ارتقای کیفیت آرد انجام می شود.

وی تصریح کرد: در راستای ارتقای کیفیت آرد و عرضه نان مطلوب به هم استانی‌ها گروه های بازرسی و نظارت اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان با همکاری اداره کل استاندارد و معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بر نحوه‌ اختلاط گندم، خط تولید، طبقات بوجاری و آسیاب، استحصال گندم، وزن آرد و مراحل کیسه‌گیری بازدید و از آرد تولید شده نمونه برداری می‌کنند.

این مسوول با بیان اینکه کیفیت آرد استان بر اساس شاخصه‌های استاندارد مورد بررسی و آزمایش قرار می گیرد، افزود: انجام بازدیدها و نظارت های مستمر و هدفمند از هرگونه تخلف در این زمینه جلوگیری می کند یا میزان تخلفات را به حداقل کاهش می دهد.

زمانی ادامه داد: در این بازرسی‌ها روند پایش مسیر تولید تا مصرف آرد نظارت می شود و راهکارهای عملی در افزایش کیفیت آرد از قبیل آموزش به نیروی انسانی و ارتقای دستگاه‌های پخت مورد بررسی قرار می گیرد.

در سال گذشته ۱۴۷ هزار و ۱۹۰ تن گندم برای تولید آرد مورد مصرف مردم به استان زنجان اختصاص یافت.

ماهانه حدود ۱۰ هزار تن گندم به کارخانجات آردسازی این استان اختصاص می یابد.

این میزان گندم برای تولید آرد مصرفی واحدهای خبازی، خبازی آزادپز و صنف و صنعت اختصاص داده می شود.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha