بهره‌مندی ۷۸۶ مادر و کودک نیازمند تهرانی از طرح بهبود تغذیه

تهران - ایرنا - معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از ارائه خدمات بهبود تغذیه‌ای به ۷۸۶ مادر و کودک نیازمند در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، جهانبخش مرادی با اشاره به بهره مندی ۷۸۶ نفر از خدمات طرح بهبود تغذیه، افزود: در سال ۱۴۰۱ با همکاری معاونت بهداشت دانشگاه های شهید بهشتی، ایران و تهران ۴۳۰ کودک زیر پنج سال و ۳۵۶ مادر باردار و شیرده مشمول و نیازمند دریافت خدمات بهبود تغذیه‌ای در این استان معرفی و از خدمات این نهاد بهره مند شده اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران با بیان اینکه این برنامه حمایتی با همکاری و مشارکت کمیته امداد و معاونت امور بهداشتی دانشگاه های شهید بهشتی، ایران و تهران در حال انجام است، اظهار کرد: شناسایی کودکان دچار سوء تغذیه، مراقبت های ویژه بهداشتی، آموزش خانواده‌ها، پیگیری و پایش رشد کودک و مادر از جمله اقدامات معاونت امور بهداشتی دانشگاه ها است و شارژ بن‌کارت تغذیه و پیگیری دریافت سبد غذایی خانواده‌ها از جمله وظایف کمیته امداد در این طرح است.

وی ادامه داد: در راستای کمک به بهبود تغذیه کودکان و مادران مشمول این طرح در استان تهران سه هزار و ۱۸۸ سبد کالا به مبلغ ۶ میلیارد و ۳۹۲ میلیون ریال در سال ۱۴۰۱ هزینه شده است.

مرادی، خاطرنشان کرد: در کنار ارائه خدمات بهبود تغذیه به این گروه از جامعه هدف به منظور سنجش میزان اثر بخشی خدمات ارائه شده، کنترل و پایش های لازم از طریق مراکز بهداشتی و درمانی در دوره ها و فواصل مختلف زمانی انجام خواهد شد و در صورت بهبود وضعیت مددجویان مشمول مطابق با استاندارد های مشخص از پوشش این طرح خارج می شوند.

به گفته او، به این ترتیب هر مادری که متقاضی بهره مندی از این طرح و مزایای آن باشد، می تواند با مراجعه به مراکز بهداشت نسبت به ارائه وضعیت اقدام کنند تا به کمیته امداد برای دریافت بسته های حمایتی معرفی شود.

کمک ۳۴۵۰ میلیارد تومانی حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین در سال ۱۴۰۱

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد از کمک بیش از ۳۴۵۰ میلیارد تومانی حامیان طرح اکرام ایتام و محسنین در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

حبیب‌اله آسوده با بیان اینکه ۴۳۶ هزار کودک یتیم و محسنین تحت حمایت طرح اکرام هستند، ادامه داد: از این تعداد ۱۵۰ هزار فرزند یتیم و ۲۸۶ هزار نفر از فرزندان محسنین هستند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد: در پایان سال ۱۴۰۱ تعداد یک میلیون و ۱۸۸ هزار حامی از این فرزندان حمایت می‌کردند که این رقم در سال جدید جهش قابل توجهی داشته است.

آسوده گفت: سرانه دریافتی هر فرزند یتیم در پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۸۱۹ هزار تومان و سرانه هر فرزند محسنین ۴۳۵ هزار تومان بوده است.

وی تاکید کرد: مردم نیکوکار می‌توانند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳ یا مراجعه به دفاتر کمیته امداد در سراسر کشور و یا مراجعه به سایت http://Ekram.emdad.ir به عنوان حامی ایتام و محسنین ثبت نام کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha