دیدار رهبر کاتولیک‌های جهان با پناهندگان اوکراینی در مجارستان

تهران-ایرنا- پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان در دومین روز سفر خود به مجارستان با پناهندگان اوکراینی دیدار کرد و پس از شنیدن توصیف سختی هایی که پناهندگان از زمان آغاز جنگ با آن رو به رو بودند، گفت که امکان تحقق آینده ای متفاوت وجود داشت.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس در دیدار با حدود ۶۰۰ پناهجو، فقیر و بی‌خانمان در بازدید از کلیسای بوداپست، یک روز پس از دادن هشدار خطر افزایش ناسیونالیسم در اروپا، خطاب به سران دولت مجارستان از جمله ویکتور اوربان نخست وزیر این کشور گفت که پذیرش مهاجران در این کشور همراه با سایر کشورهای قاره اروپا، نشانه واقعی پایبندی به دین مسیحیت است.

وی اظهارات یکی از پناهجویان که توصیف می‌کرد چگونه به همراه همسر و پنج فرزندش سال پیش بعد از حمله روسیه مجبور به ترک شهرش "دنیپرو" شدن را شنید.

این پناهنده اوکراینی ضمن شرح سفر طولانی خانواده‌اش به مکانی امن در مجارستان به پاپ گفت: اینجا از ما استقبال شد و خانه جدیدی پیدا کردیم اما افراد زیادی در جنگ رنج کشیده‌اند و هنوز هم رنج می‌برند.

از زمان حمله روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (۵ اسفند ۱۴۰۰)، میلیون ها پناهنده از اوکراین به اروپای مرکزی، از جمله مجارستان، گریختند و به کشورهای دیگر سرازیر شدند. حدود ۳۵ هزار نفر درخواست ویزای حفاظت موقت به مجارستان داده اند.

پاپ فرانسیس در تاکید سخنرانی خود بیان کرد که همدردی با کسانی که از فقر و مصیبت رنج می برند حتی اگر این افراد با ایمان نباشند، بخش جدایی ناپذیر از مسیحیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha