کتابخانه‌های عمومی از طرح‌های کارآفرینانه و کسب و کارهای کوچک حمایت می‌کنند

زنجان - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: کتابخانه های عمومی ظرفیت تبدیل شدن به یک پایگاه اجتماعی و عرفی را دارند و از طرح‌های کارآفرینانه و کسب و کارهای کوچک حمایت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید باقر میرعبدالهی روز یکشنبه در سومین رویداد ملی کسب و کار در کتابخانه‌های عمومی استان، افزود: امروزه بنا بر ضرورت‌های اقتصادی و اجتماعی، استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای کوچک حول محور ایده‌های نو و گروه‌های جوان در حوزه های مختلف از جمله کتابخانه ها شکل می‌گیرند و جامعه به‌سوی کسب‌وکارهای کوچک پیش می‌رود.

میرعبدالهی افزود: در حال حاضر با مجموعه‌ای از نیازهای جوانان در زمینه‌های مختلف از جمله حمایت، پشتیبانی و آموزش مهارت رو به رو هستیم که کتابخانه‌های عمومی برحسب ماموریت خود می‌توانند در تامین آنها پیش قدم باشند.

وی گفت: در این راستا همایش بین المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌ و کارهای کوچک مهرماه امسال برگزار می شود که از جمله اهداف آن شناسایی راهکارها، ایده‌ها، تجربه‌ها، ضعف‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازها برای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در مسیر حمایت از کسب و کارهای کوچک و ایده های نو کارآفرینی است.

میرعبدالهی گفت: این همایش به‌ منظور مشارکت فعال در فضای کسب‌ و کار کشور و فراهم‌ آوردن بستری برای توجه به نقش و جایگاه کتابخانه‌های عمومی در رونق‌بخشی اقتصادی با حمایت از اقدامات کارآفرینانه و کسب‌وکارهای کوچک برگزار می شود.

وی اضافه کرد: این رویداد با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران به میزبانی شهر مشهد برگزار خواهد شد.

این مسوول با بیان اینکه کار نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزاری همایش نیست، ادامه داد: کتابخانه ها فراتر از ثبت صرف کتاب باید به عنوان طراحی کننده خدمت مطرح باشند و به یک پایگاه اجتماعی و عرفی تبدیل شوند.

وی با تاکید بر اینکه موضوع کسب و کار در نهاد کتابخانه ها نیازمند تبیین علمی و اجرایی است، گفت: قبل از برگزاری همایش ملی، ۱۵ مورد پیش نشست علمی برگزار خواهد شد که مخاطبان آن، نخبگان دانشگاهی هستند.

معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات کتابخانه‌های عمومی کشور ادامه داد: کتابخانه فقط خانه کتاب نیست، بلکه محلی برای زندگی، اندیشیدن و با هم بودن است.

مدیرکل کتابخانه‌های استان زنجان نیز در این مراسم، گفت: این نهاد در بازطراحی خدمات خود، نقش باشگاه اجتماعی و فرهنگی را در جامعه ایفا می کند و ارایه خدمات نوینی را در دستور کار دارد.

محمد رضاخانی افزود: امروزه ایجاد کسب و کارهای خانگی در کتابخانه ها با توجه به ظرفیت های این بخش شکل گرفته است و باید به این ظرفیت ها توجه ویژه ای شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha