۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۴
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85096872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نابغه دو ومیدانی همدان؛ عبور از رکورد ۱۶ ساله تیم ملی با ۹ ماه دویدن

همدان- ایرنا- مسابقات دو ومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا در حالی به میزبانی شهر تاشکند کشور ازبکستان در جریان است که نابغه نوظهور همدانی در این دوره از رقابت‌ها رکورد ملی ماده سه هزار متر کشورمان را پس از ۱۶ سال شکست.

به گزارش خبرنگار ایرنا امیر محمد رستمی ایمن برای شکستن این رکورد ۱۶ ساله فقط به ۹ ماه تمرین نیاز داشت و توانست در نخستین تجربه بین المللی خود به این افتخار دست یابد.

رستمی ایمن اگرچه شروع فعالیت ورزشی خود را بازی فوتبال در کوچه و سپس باشگاهی آغاز کرد اما حضور ناگهانی در یکدوره مسابقه دو ومیدانی، از او یک استعداد ساخت.

این دونده نوجوان همدانی ۹ ماه قبل در جریان مسابقه استعدادیابی دو ومیدانی استقامتی در یکی از مناطق شهر همدان، نگاه مربیان سازنده را به خود جلب کرد.

این دونده نوجوان همدانی ۹ ماه قبل در جریان مسابقه استعدادیابی دو ومیدانی استقامتی در یکی از مناطق شهر همدان، نگاه مربیان سازنده را به خود جلب کرد.

درخشش رستمی در این طرح استعدادیابی سبب شد تا کمیته فنی هیات دو ومیدانی همدان برای پیوستن او دست به دامان خانواده‌اششده و شرایطی فراهم کنند تا برای دونده شدن، قید فوتبال را بزند.

تنها یک جمله توانست رستمی را برای ادامه دادن فعالیت ورزشی خود به رشته دو ومیدانی سوق بدهد و آن هم اعتماد به مربیان سازنده برای قرار گرفتن در مسیر قهرمانی بود.

عبور از رکورد ملی با ۹ ماه تمرین
تابستان سال گذشته بود که امیر محمد رستمی ایمن دور رسمی تمرین آماده‌سازی خود را زیر نظر مربیان سازنده رشته دو ومیدانی آغاز کرد.

مسعود بنوان رییس هیات دو ومیدانی همدان که از مربیان سازنده این استان در کشور نیز مطرح است، تمرین رستمی را زیر نظر گرفت و طولی نکشید که این دونده در مسابقات استعدادهای درخشان در ماده ۱۵۰۰ متر نایب قهرمان کشور شد.

این موفقیت سبب شد تا دونده نوجوان همدانی به یک نابغه نوظهور تبدیل شود چرا که تنها با چند هفته تمرین مستمر توانسته بود به مدال برسد.

نابغه دو ومیدانی همدان؛ عبور از رکورد ۱۶ ساله تیم ملی با ۹ ماه دویدن

نایب قهرمانی رستمی در مسابقات استعدادهای درخشان شروع افتخارآفرینی در میادین مهمتر بود و سال قبل در چندین مرحله مسابقه رکورد گیری تیم ملی موفق به کسب عنوان نخست شد.

نابغه همدانی تنها با چند ماه تمرین توانست پیراهن تیم ملی در ماده استقامتی سه هزار متر را تصاحب کند و در کمتر از ۹ ماه، از بازی در فوتبال آماتور وارد دنیای حرفه‌ای دو ومیدانی در قاره آسیا شود.

نابغه همدانی تنها با چند ماه تمرین توانست پیراهن تیم ملی را در ماده استقامتی سه هزار متر تصاحب کند و در کمتر از ۹ ماه، از بازی در فوتبال آماتور وارد دنیای حرفه‌ای دو ومیدانی در قاره آسیا شود.

نکته مهم اینکه رستمی که افتخار فعالیت مستمر در پایگاه بسیج را نیز دارد، در ماه مبارک رمضان برنامه‌های تمرینی خود را یک ساعت به افطار انجام داد و پس از یک ماه روزه داری موفق به شکست رکورد ملی و جایگاه با افتخار آسیا شد.

عبور از رکورد ملی پس از ۱۶ سال

۱۶ سال قبل افشین رضایی توانسته بود با زمان هشت دقیقه و ۴۸ ثانیه رکورد ملی ماده سه هزار متر آزاد کشور را به نام خود ثبت کند.

در این سال‌ها با وجود تلاش‌های فراوانی توسط دونده‌های مستعد کشورمان، رکورد این ماده جابجا نشده بود تا اینکه امیرمحمد رستمی ایمن توانست در کمتر از ۹ ماه تمرین به این رکورد یورش ببرد.

این دونده همدانی در جریان مسابقات دو ومیدانی قهرمانی نوجوانان آسیا در ازبکستان با زمان ۸ دقیقه و۴۴ ثانیه و با ثبت ۴ ثانیه اختلاف رکورد ملی را به نام خود ثبت کرد ضمن اینکه مقام چهارم این دوره از رقابت‌ها را نیز به دست آورد.

با حمایت فدراسیون، جهانی می‌شوم
رکوردار ماده سه هزار متر آزاد نوجوانان کشور با ابراز خرسندی از ثبت این رکورد پس از شانزده سال گفت: عبور از رکورد ملی یکی از اهدافم در مسابقات قهرمانی آسیا بود که خوشبختانه به این مهم رسیدم.

امیر محمد رستمی ایمن افزود: سطح مسابقات بسیار بالا بود و حریفانم از کشورهایی بودند که در این سال‌ها بهترین عملکرد را در رده سنی نوجوانان داشتند و رسیدن به رتبه چهارم نیز راضی کننده بود.

وی اضافه کرد: برای نخستین بار حضور در یک رویداد بین المللی را تجربه می‌کنم و به نظرم کسب مقام چهارم در نخستین حضورم، نتیجه خوبی بود.

رستمی ایمن بیان کرد: تازه در خط شروع فعالیتم در رشته دو ومیدانی قرار دارم و کمتر از ۹ ماه هست که به این ورزش علاقه مند شده‌ام.

وی ادامه داد: در صورتی که فدراسیون دو ومیدانی از من حمایت کند ، می‌توانم در میادین مهمتر ملی و بین المللی از جمله قهرمانی جهان حضوری درخشان تر داشته باشم و افتخار کسب کنم.

این دونده نابغه همدانی یادآور شد: عبور از رکورد ملی انگیزه‌ام را برای رسیدن به مقام‌های قهرمانی دوچندان کرد و با تمرین بیشتر اطمینان دارم به مدال‌های رنگارنگ بین المللی دست خواهم یافت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha