طرح توسعه فیبر نوری در آستانه اجرا/ ۸۰ درصد خانوارها در آذربایجان‌غربی بهره‌مند می‌شوند

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اقدامات اولیه برای اجرای طرح توسعه فیبر نوری با همکاری یکی از اپراتورهای بخش خصوصی اجرایی شده است، گفت: طبق تصمیم دولت، ظرف ۲ سال باید ۸۰ درصد خانوارها در استان از این قابلیت بهره مند شوند.

قاسم جلیلی نژاد روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تشریح جزییات این طرح افزود: در حال حاضر هشت درصد از مردم آذربایجان غربی از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند که از این میزان فقط یک درصد مربوط به فیبر نوری است.

وی اضافه کرد: تاکنون ۳.۵ درصد خانوارهای آذربایجان غربی از امکان استفاده از فیبرنوری در اتصال به اینترنت بهره مند بوده‌اند ولی کمتر از یک سوم این تعداد، از فیبر استفاده می‌کنند.

جلیلی نزاد ادامه داد: با تصمیم دولت، طرح ارتقای این شاخص در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور در دستور کار قرار گرفته و قرار است که این رقم در بین خانوارها به ۸۰ درصد و در بین صاحبان کسب و کار به ۱۰۰ درصد برسد که این یک تکلیف قانونی است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی با بیان اینکه در یک دهه گذشته در حوزه توسعه اینترنت ثابت عقب ماندگی داشته ایم، گفت: این طرح دولت، اینترنت ثابت ارزان قیمت را به خانواده‌ها ارائه می‌دهد که می‌تواند در ارتقای شاخص اینترنت ثابت بسیار موثر باشد.

جلیلی نژاد اظهار کرد: در حال حاضر نیاز به توسعه فیبر نوری در همه شهرهای آذربایجان غربی وجود دارد که سعی خواهیم کرد با همکاری اپراتور مربوط به این طرح «صبانت»، آن را هر چه زودتر عملیاتی کنیم.

طرح توسعه فیبر نوری در آستانه اجرا/ ۸۰ درصد خانوارها در آذربایجان‌غربی بهره‌مند می‌شوند

وی یادآور شد: به ازای اختصاص فیبر نوری برای هر خانوار اعتباری از سوی دولت به اپراتور اختصاص داده می‌شود که این امر، نشان دهنده توجه دولت سیزدهم به توسعه اینترنت در بین خانوارها است.

جلیلی نژاد با بیان اینکه در قالب این طرح، ایجاد رقابت برای ارتقای کیفیت و کاهش نرخ خدمات در دستور کار قرار گرفته است، تاکید کرد: در صورت همکاری شهرداری‌ها امکان تسریع در این طرح وجود دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: شهرداری‌ها طبق قانون مکلف هستند که با اپراتور اعلام شده از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور همکاری کنند و توجه داشته باشند که برای آنها درآمدزا است چرا که دولت همه هزینه‌های حفاری و موارد مرتبط را تامین و پرداخت می‌کند.

جلیلی نژاد ادامه داد: توسعه فیبر نوری در جامعه می‌تواند بستری مناسب برای ایجاد شبکه ملی اطلاعات بوده و بسیاری از مشکلات حوزه اینترنت را برطرف کند.

به گزارش ایرنا، اجرای این طرح در تعدادی از استان‌های کشور آغاز شده و در برخی استان‌ها کار در مراحل پایانی قرار دارد و یا به اتمام رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha