۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴
کد خبر: 85097123
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۵ درصد پرونده زندانیان در اردبیل با دادرسی الکترونیکی رسیدگی شد

اردبیل - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان اردبیل از انجام بیش از ۹۵ درصد رسیدگی‌ها به پرونده زندانیان در این استان از طریق برگزاری دادرسی‌های الکترونیکی خبر داد.

به گزارش ایرنا ، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو روز یکشنبه در نشست با اعضای هیات مدیره کانون کارشناسان دادگستری استان استفاده از فن‌اوری‌ها در کاهش اطاله دادرسی را ضروری دانست و افزود: این امر توانسته است از بروز بسیاری مشکلات احتمالی پیشگیری کند.

وی با تبیین و تشریح اهمیت رسالت و وظایف کارشناسان و ذکر نقش دین و آموزه‌های دینی در تعالی انسان خاطر نشان کرد: هر اندازه بتوانیم ارزش دینی را تقویت کنیم به همان اندازه آسیب‌های اجتماعی کمتر شده و از بروز بسیاری از مشکلات پیشگیری می شود.

وی با بیان نقش آموزش در تقویت بنیه‌های علمی گفت: بیان ضروریت‌های کارشناسی و آموزش‌های لازم به کارشناسان می‌تواند در تسریع به رسیدگی ها و کاهش اطاله دادرسی و اتقان آرا در محاکم کمک کند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل همچنین ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اهداف دستگاه قضایی و ایجاد و ارتباط مجموعه‌های ارتباط با دستگاه قضایی خدمت‌رسانی موثر و مطلوب به مردم تا حصول نتایج مورد قبول است.

حجت‌الاسلام کثیرلو ، از مهم‌ترین راهکارهای رسیدگی دقیق و عادلانه به پرونده‌ها در کمترین زمان ممکن را بهره‌مندی از فناوری‌های نوین دانست و گفت: سند تحول قضایی از اسناد مورد تاکید مقام معظم رهبری و رییس محترم قوه قضائیه استفاده است که در آن به لزوم استفاده بیش از پیش از ظرفیت فناوری‌ها در حوزه‌های مختلف تأکید شده است.

وی تصریح کرد: دادگستری استان اردبیل نیز بر همین اصل بر استفاده از فناوری‌های نوین اهتمام ویژه داشته و توانسته است در این راستا به موفقیت‌های چشمگیری دست یابد.

وی ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی، استفاده از دفاتر خدمات الکترونیکی و مکاتبات سیستمی را از دیگر اقدامات دادگستری استان در استفاده از ظرفیت‌های فناوری‌های نوین برای ارائه خدمات قضایی به مردم ذکر کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha