مقانلو: ملی‌پوشان تکواندو فقط برای نام ایران به میدان می‌روند/ تیم قبراقی داریم

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تکواندو مردان ایران گفت: جوانان این مملکت می‌توانند پرچم ایران را بالا ببرند و این دیدگاه که یک بازیکن برای این شهر یا آن شهر است، اصلا خوب نیست و تنها یک حاشیه خواهد بود. ما فقط برای نام ایران پا به میدان بین‌المللی می‌گذاریم.

بیژن مقانلو روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص نزدیک شدن به زمان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان در باکو، اظهار داشت: وضعیت تیم خوب است و نسبت به جهانی دوره گذشته، پنج تغییر داشتیم. البته همان نفراتی که در اردو بودند به ترکیب اصلی رسیدند. این موضوع نشان می‌دهد که اردونشینان همواره در کورس رقابت هستند و هیچ فردی در حاشیه امنیت نیست و برای رسیدن به ترکیب اصلی باید مدام تلاش کنند.

شایسته سالاری و شفافیت اهمیت بالایی دارد

وی در خصوص رسیدن تکواندوکاران به تیم ملی، گفت: همه چیز مشخص و شفاف است و بازیکنان باید با حضور در مسابقات مختلف و در نهایت انتخابی‌ها، به ترکیب اصلی برسند. شایسته‌سالاری و شفافیت برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

مقانلو بیان کرد: مدام در کورس مسابقات هستیم و یک هفته بعد از جهانی باکو هم در گرندپری رم شرکت خواهیم کرد که اهمیت زیادی دارد. چشم‌اندازی داشتیم که بازیکنان را وارد رنکینگ کنیم و خوشبختانه اکنون در هر وزن، ۲ بازیکن را در رنکینگ داریم.

از داشته‌ها استفاده بهینه کردیم

سرمربی تیم ملی تکواندو بیان کرد: تاجایی که توانستیم از داشته‌های تکواندو، استفاده بهینه کردیم. فکر می‌کنم سیاست خوبی را در پیش گرفتیم و به اهدافمان نزدیک می‌شویم.

وی در خصوص شرایط هوگوپوشان برای رسیدن به سهمیه المپیک، عنوان کرد: مرحله اول گرنداسلم برگزار شد که سه فینالیست داشتیم و شرایط نفرات ما در این رویداد خوب است. رنکینگ سیستم و بعد از آن مسابقات قاره‌ای هم مسیر رسیدن به المپیک پاریس است.

مقانلو گفت: امسال، ۵۴۰ امتیاز برای همه ورزشکاران پیش‌بینی شده است و ما با تیم جوان و مدعی خود در اول راه هستیم.

وی افزود: ریزش امتیاز سایر کشورها بیشتر از ما خواهد بود، چراکه آنان نفرات باتجربه‌ای دارند که در این سال‌ها مسابقات متعددی رفته‌اند و امتیاز آنان ریزش می‌کند، اما بازیکنان ما در اول راه هستند. این جهانی برای همه اهمیت دارد. در مسیر خودمان هستیم و اولین هدف‌مان گرفتن مجوز حضور در المپیک است. راه خودمان را درست می‌رویم و جهانی امسال هم در مسیر المپیک است.

مقانلو: ملی‌پوشان تکواندو فقط برای نام ایران به میدان می‌روند/ تیم قبراقی داریم

باید واژه خوبی نیست و نتیجه معکوس می‌دهد

وی در مورد ایده‌آلش از مسابقات جهانی باکو که ماه آینده برگزار می‌شود، اظهار داشت: بعد از این همه سال مربیگری می‌گویم هر موقع نتیجه را به «باید» ختم کردیم، نتیجه معکوس بود. اما هر وقتی گفته‌ایم می‌خواهیم بهترین عملکرد را داشته باشیم، خیلی بهتر کار کردیم.

مقانلو عنوان کرد: در جهانی دوره گذشته در مکزیک مدعی سکو بودیم که برخی اتفاقات اجازه نداد به آن برسیم. اکنون تیم قبراق و سرحالی داریم. درهای تیم ملی به روی همه باز است. به طور مثال دو بازیکن ما یعنی آرین سلیمی که در گرنداسلم قهرمان شد و علیرضا حسین‌پور از مسابقات آزاد کشوری به تیم ملی رسیدند.

همه این بازیکنان، برای خاک ایران هستند

وی در خصوص اینکه برخی می‌گویند بازیکنان تنها برای چند استان هستند، توضیح داد: تمامی این نفرات برای یک خاک هستند. جوانان مملکت می‌توانند پرچم ایران را بالا ببرند و این دیدگاه که بازیکن برای این شهر یا آن شهر است، اصلا خوب نیست و تنها یک حاشیه خواهد بود. ما فقط برای نام ایران پا به میدان بین‌المللی می‌گذاریم.

وی در مورد احتمال اضافه شدن مربی به کادر فنی تیم ملی، بیان کرد: در این مقطع حساس، تمرکز حرف اول را می‌زند. با همین نفرات کارمان را در کادر فنی ادامه می‌دهیم.

به گزارش ایرنا، بیست و ششمین دوره رقابت‌های تکواندو قهرمانی جهان، هشتم تا ۱۴ خرداد ماه به میزبانی جمهوری آذربایجان و در سالن «کریستال» شهر باکو برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha