۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۷:۵۲
کد خبر: 85097492
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خلیج فارس اثرگذاری فوق‌العاده‌ای در نظم نوین جهان دارد

بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: خلیج فارس در همه ابعاد نظم نوین جهانی اثرگذاری فوق‌العاده‌ای دارد و به همین دلیل است که آمریکا و رژیم صهیونیستی از حضور در این منطقه نمی‌گذرند.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز یکشنبه در همایش بزرگداشت روز خلیج فارس اظهار کرد: نظم نوین جهانی اهداف به شدت اقتصادی دارد، در عرصه‌های مدیریتی آن نگاه سیاسی حاکم است و بر فرهنگ و رسانه تاکید ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه جبهه غرب تلاش می‌کنند تا فرهنگ خود را غالب و هویت ملی و دینی دیگر کشورها را کمرنگ کنند، افزود: ابزار این حرکت سیاسی، اقتصادی و فرهنگی غرب برای تهاجم نیز رسانه است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: در نظم نوین جهان امروز دریا نقش فوق‌العاده موثری دارد؛ جهان آینده دریاپایه است و آینده متعلق به کشورهایی است که دریا را مدیریت کنند.

صفایی بوشهری ادامه داد: خلیج فارس در همه این ابعاد در طول تاریخ اثرگذار بوده و سران جبهه استکبار نمی‌توانند ذخایر انرژی و فرهنگ این منطقه را ندیده بگیرند.

وی تاکید کرد: اگر کشورهای این حوزه به دنبال تاثیرگذاری تام در نظم نوین جهانی هستند، باید نگاهی راهبردی داشته باشند اما ضعف در این زمینه سبب شده تا کشورهای حوزه خلیج فارس انفعالی عمل کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: پیروزی انقلاب اسلامی سبب شکل‌گیری حرکت نوینی در این نقش‌آفرینی شد و با ارتباطاتی که به تازگی میان کشورهای این حوزه و ایران شکل گرفته امید است شاهد عملکرد فعال کشورهای این حوزه باشیم.

صفایی بوشهری یادآور شد: ذهنیت کشورهای غربی یک قطبی‌سازی جهان و برنامه ریزی برای دستیابی به منابع قدرت برای چپاول منابع ثروت است.

وی اضافه کرد: نظم جهانی مورد نظر غرب به معنای فروپاشی تمدن‌های کهن و باسابقه کشورهای جهان است و با نگاهی متزاحم به دنبال جهانی تک قطبی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر گفت: امروز در حال تجربه دوره گذار هستیم به این معنا که نظم مورد نظر غرب در حال پایان یافتن و نظم جدیدی در دست طراحی است و نقش ایران اسلامی در پایان شتاب‌بخشی به این روند غیر قابل انکار است.

وی اظهار کرد: جبهه غرب کشورهای ایران، روسیه و چین را مانع برنامه‌های خود می‌داند و به دنبال این است تا جهان را به‌گونه‌ای مهندسی کند که همه امور جهان از یک مرکز کنترل شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha