۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۹:۳۴
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 85097565
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

تکمیل جاده ایلام - مهران اولویت پروژه های راهسازی استان است

ایلام - ایرنا - مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام از تلاش مضاعف برای تکمیل پروژه های محور ایلام- مهران برای حضور زائران اربعین خبر داد و گفت: تمام تلاش این اداره کل تکمیل این‌ پروژه قبل از ایام اربعین سال جاری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرشاد دوستی روز یکشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه با اشاره به پروژه های بزرگ حوزه راهسازی در استان، اظهار کرد: طرح های بزرگ راهسازی در استان فعال هستند که با توجه به در پیش بودن اربعین هم اکنون تمرکز راه و شهرسازی استان به تکمیل بزرگراه ایلام- مهران معطوف شده و پیگیر پرداخت مطالبات پیمانکاران این مسیر و تأمین اعتبار تکمیل این پروژه ها هستیم.

وی تکمیل تونل های اول و دوم و مسیر بعد از تونل دوم و تثبیت قطعه رانشی محدوده تقاطع روستای ماربره و راهسازی قطعه برگشت منطقه کنجانچم را از پروژه های باقیمانه بزرگراه ایلام- مهران برشمرد و افزود: لاینینگ ( پوشش بتونی سقف و دیوارها) تونل اول محور ایلام- مهران که طول آن ۸۴۰ متر است آغاز شده و در تلاش هستیم تا اربعین در صورت تأمین اعتبار عملیات لاینینگ این تونل به پایان برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در ادامه به اتمام لاینینگ تونل دوم راه کربلا به طول ۷۴۰ متر اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر پیمانکار مشغول احداث جداول هدایت آب و عملیات زیر سازی و رو سازی مسیرداخل تونل و راههای طرفین آن می باشد و در قطعه رانشی نیز در حال تثبیت رانش زمین در منطقه است.

دوستی از تونل کبیرکوه به عنوان یکی دیگر از طرح های بزرگ راهسازی استان اشاره نمود و افزود: در آینده نزدیک عملیات اجرایی این تونل و تونلهای فرعی و راههای طرفین آن به اتمام می رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در ادامه به اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به پرداخت ۴۰ میلیون تومان سهم آورده اولیه توسط نزدیک به ۳ هزار نفر از ثبت نام شدگان با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ( ره) عملیات اجرایی و ... احداث این واحدها با پیشرفت مناسب در حال اجرا می باشند.

دوستی افزود: در شهرهای مهران و دهلران که فعلا با مشکل تأمین زمین مواجه نیستیم با پی گیری به عمل آمده مجوز احداث واحدهای مسکونی ویلایی از طرف وزارت راه و شهرسازی برای این شهرها صادر شدو روزهای گذشته فاز اول ۶۵۰ واحد مسکونی ویلایی در قالب «طرح نهضت ملی مسکن» در شهرستان دهلران کلنگ زنی شد.

مدیرکل راه و شهرسازی ایلام در ادامه به اقدامات حوزه املاک و حقوقی اشاره کرد و گفت: علاوه بر تأمین زمین برای نهضت ملی مسکن استان، یکی از کارهای بزرگ دولت ساماندهی خانه هایی بود که در زمینهای تصرفی دولت بنا شده بودند با اقدامات معاونت املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان تا کنون بیش از دو هزار از این واحدهای مسکونی سند دار شده تا ساکنین این ساختمانها بتوانند نسبت به نوسازی و مقاوم سازی املاک خود اقدام نمایند.

وی تاکید کرد: در حوزه معماری و شهرسازی به دنبال اجرای قانون در کمیسیون ماده ۵ و جلوگیری از ساخت و سازهای خارج از طرح های جامع شهری در راستای احقاق حقوق شهروندی هستیم و امیدواریم شهرداریها و سایر دستگاههای مرتبط راه و شهرسازی استان را برای این مهم یاری نمایند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha