۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۱۴
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85097594
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۶ هزار میلیارد تومان طرح عمران شهری در سنندج تعریف شد

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: ۶ هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در حوزه عمران شهری و سرمایه‌گذاری در سنندج تعریف شده است که اگر حتی نیمی از این طرح‌ها اجرایی و عملیاتی شود، اتفاقات قابل توجهی را در این شهر رقم خواهد زد.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی کوشا عصر یکشنبه در دیدار با نمایندگان شوراهای استان به مناسبت نهم اردیبهشت ماه روز ملی شوراها، از شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها خواست تا به اجرای طرحها و پروژه‌های سرمایه‌گذاری به صورت جدی توجه کنند.

وی افزود: ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها تنها با اجرایی شدن طرحهای بزرگ سرمایه‌گذاری در سطح شهرستان‌ها محقق خواهد شد و کمک‌های دولتی به تنهایی نمی‌تواند جوابگوی نیازهای روز افزون شهرها در حوزه عمران شهری باشد.

استاندار کردستان یادآور شد: شوراها منتخب مردم هستند و باید همه تلاش خود را معطوف به خدمتگذاری به مردم، ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها در شهرها کنند.

زارعی کوشا ادامه داد: بهمن ماه سال گذشته از شهرداران و شوراهای استان درخواست کردیم با جمع بندی نظرات و ایده‌های خود برای سرمایه‌گذاری در حوزه عمران شهری طرحی ارائه دهند که هنوز برخی شهرستانها در این رابطه به جمع بندی نرسیده‌اند.

وی در ادامه با بیان اینکه عملکرد شوراهای شهر در یک سال و نیم گذشته در مقایسه با دوره های قبل از حیث پایبندی به مقررات و قانونمندی مثبت و جای تحسین دارد، افزود: وجود برخی اختلاف نظرها در شوراها طبیعی و موجب ارتقا و بهبود شرایط خواهد شد.

استاندار کردستان گفت: در پاره‌ای از موارد همدلی و تعامل می تواند پیش برنده امور و تسهیل کننده خدمت رسانی موثرتر به مردم باشد و شوراها باید همواره این مهم را مورد توجه قرار دهند.

زارعی کوشا شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها را از جذب نیروی کار بدون ضابطه برحذر داشت و یادآور شد: در شهرهای ما انبوه جوانان جویای کار وجود دارند و جذب بدون ضابطه و بکارگیری هر نیرویی می‌تواند به سرمایه‌ اجتماعی آسیب وارد کند.

وی اضافه کرد: اگر نیروی کار بی ضابطه وارد بدنه شهرداری ها شوند و همین اندک اعتبارات موجود صرف پرداخت حقوق شود نمی‌توان به اجرای پروژه‌های عمرانی امیدوار بود.

استاندار کردستان همچنین به وظایف کمیته انطباق نیر اشاره‌ و اظهار کرد: وظیفه کمیته انطباق تنها تطبیق مصوبات شورا با قوانین است و هرجا شاهد برخورد سلیقه‌ای این کمیته بودید، سریع آن را مطرح و به استانداری منعکس کنید.

زارعی کوشا از برگزاری همایشی با حضورفرمانداران در خردادماه سال جاری خبر داد و افزود: این همایش می‌تواند عامل تقویت تعامل میان فرمانداران، شهرداران و شوراها شود و زمینه سرمایه‌گذاری‌ها را تسهیل کند.

به گزارش ایرنا، در این جلسه نمایندگان شوراهای حاضر در جلسه به بیان مهمترین مشکلات و نیازمندی‌های خود در شهرستان‌ها پرداختند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha